Windows 10 problemen met netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

zakheave

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Hallo,

Sinds ik windows 10 heb geinstalleerd zijn er een aantal apparaten die niet meer werken. Wanneer ik in het apperaatbeheer kijk zie ik dat er foutcode 12 (Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.)

Deze foutmelding wordt aangegeven bij de volgende apparaten:

Network adapters
-Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
-Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000

Memory technology devices
-JMicron PCIe MS Host Controller
-JMicron PCIe SD Host Controller
-JMicron PCIe SD/MMC Host Controller
-JMicron PCIe xD Host Controller

Voor de Intel Wireless adapter heb ik een nieuwe driver gedownload wat geen gevolgen had. Hierna ben ik op deze site terecht gekomen en ben ik daar tot de conclusie gekokmen dat mijn netwerkkaart niet wordt ondersteund door Windows 10. Daarna heb ik Ubuntu nog even opgestart via een live usb. Hier werkte de netwerkkaart wel gewoon.

Mijn vraag is nu: is er nog een manier om de netwerkkaart wel werkend te krijgen in Windows 10? Of moet ik een nieuwe kaart kopen? deze bijvoorbeeld, die wel door Windows 10 wordt ondersteund. En kun je zomaar een andere netwerkkaart in een computer zetten?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Allereerst is het van belang om te weten of we hier praten over een desktop of een laptop..?
Ik neem aan het laatste..
De JMicron controllers zijn van de kaartlezer.
In principe kun je de wireless netwerk-adapter ( mPCI ) vervangen mits de BIOS dat toestaan ( mogelijke hardware whitelist ).
Voor de ethernet-adapter zijn er recente drivers hier.

Overigens kun je ook proberen om de drivers voor Win7 of Win8.1 ( afhankelijk van wat er vóór de upgrade geïnstalleerd was ) opnieuw te installeren onder Win10.
Soms werkt dat maar niet altijd dus géén garantie. :rolleyes:

Het gaat inderdaad om een laptop, een Acer Extensa 7630G uit 2010. Hier zijn de resultaten die gevonden zijn met CPU-Z. Zijn dit voldoende gegevens?
1.JPG2.JPG3.JPG4.JPG5.JPG6.JPG

Intel Wireless LAN driver Win7 32 bit hier.

Intel Wireless LAN driver Win7 64 bit hier.

Heb verder geen info kunnen vinden m.b.t. het gebruik van een hardware whitelist door Acer dus ga ik er van uit dat je de wireless adapter zonder problemen moet kunnen vervangen..

Ik heb de intel centrino Advanced 6235 besteld, die volgens de site van intel WEL wordt ondersteund Door Win 10, en vandaag binnen gekregen. Nu hebben nog steeds dezelfde problemen . Code 12 wordt aangegeven en geen verbindingen mogelijk. Met Ubuntu werkt het weer wel.

Heb je die module alleen gewisseld of ook het stuur-programma geïnstalleerd..?

Ik heb stuur-porgramma voor windows 8.1 geinstalleerd. Voor Windows 10 heb ik nog niet kunnen vinden.

Zou onder W10 ook gewoon moeten werken.
Misschien even contact opnemen met Acer over dit WiFi probleem..?

Ik heb Acer gemaild over dit probleem maar ik heb nog geen antwoord terug gekregen. Ik heb zelf wel iets nieuws gevonden. Vandaag zag ik ineens dat er onder other devices een unknown device tussen in apparaatbeheer staat. Deze is weg wanneer ik de netwerkkaart uit de laptop haal. De Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235 onder Network adapters is dan trouwens ook weg. device management.JPG

Dat zal waarschijnlijk de Bluetooth-module zijn die op dat Intel kaartje zit.
Overigens zie ik dat de kaartlezer niet werkt maar ook je ethernet-aansluiting niet.
Kun je voor deze componenten niet de Win8-drivers opnieuw installeren..?

Haal je dan het probleem weg, dat er onvoldoende vrije bronnen zouden zijn volgens het systeem?

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, ben geen helderziende, kwestie van proberen.
Werkt het niet dan adviseer ik een her-installatie.
Ik merk dat er bij het installeren van Win10 en dan vooral bij upgrades, lang niet alle stuurprogramma's goed worden meegenomen.

Eerder deze week heb ik Windows 7 teruggezet en via internet alle drivers geïnstalleerd die ik kon updaten. Daarna weer Windows 10 geprobeerd, zonder resultaat. Daarom heb ik besloten toch maar "gewoon" bij Windows 7 te blijven. Ik kreeg net een reactie op mijn mail naar Acer:
"Op uw toestel wordt Windows 10 niet ondersteund. Er komen geen Windows 10 drivers voor uw systeem.
Ik hoop u zo van voldoende informatie te hebben voorzien"

Lijkt mij duidelijke taal. Mijn Windows 10 avontuur is hier gestrand. Volgend jaar maar een nieuwe laptop halen.

Huh...? Nieuwe laptop halen omdat je wilt meedoen met de hype van de nieuwste Windows-versie..?
Het is jouw portemonnee maar ik begon / begin er niet aan.
Buiten het feit dat Win10 netzoveel informatie van je verzamelt als Facebook en Google heeft het mijns inziens niks meer te bieden als Win7 wat zich inmiddels heeft bewezen als redelijk stabiel en betrouwbaar.
Ik blijf er mee werken tot einde ondersteuning en dan kijk ik wel weer verder.
Win10 kan mij niet bekoren en er zijn veel driver-problemen in deze aanloop fase. Dat zal wel verbeteren maar om daarvoor nieuwe hardware aan te schaffen....:shocked:

Laatst bewerkt:
Oeps, nee zo bedoel ik het niet. Ik moet volgend jaar toch een nieuwe laptop hebben voor mijn opleiding. Eentje die wat mobieler is en wat meer rekenkracht heeft. Daar zal waarschijnlijk wel Windows 10 op komen. Windows 7 werkt inderdaad erg goed en de ondersteuning stopt pas in 2020. De enige reden dat ik naar Windows 10 wilde is dat het in mijn ogen grafisch mooier is en het hele idee van iets nieuws spreekt mij altijd aan :D. In ieder geval bedankt voor je hulp!

Ik wens je succes en heb de verwachting dat de aanloop-problemen met o.a. de hardware- en stuurprogramma-herkenning over een half jaartje wel grotendeels opgelost zullen zijn dus als je volgend jaar een nieuwe laptop aanschaft zouden de huidige problemen geen rol meer mogen spelen.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan