Windows 10 resource hog

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadr

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
48
Goedendag,

Windows 10 is een ware resource hog en lijkt niet te temmen.
Hij gebruikt standaard zon 2 gigabyte werkgeheugen voor windows services met alle toegevoegde Lenovo onzin verwijderd.

Soms is alles wat je hebt een gigabyte of twee gigabyte. Dus zoals het er nu voor staat past windows zich aan aan je computer.

Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen?

Bij voorbaat dank.
 
Heb even op mijn pc gekeken en daar staat ie 2,5 gb te gebruiken met alleen de browser open.
En dan heb ik alle services e.d. uitgezet (of op handmatig) en alle onnodige zelfstartende applicaties uitgezet (dat kan met de tools van Ccleaner).

Inderdaad, windows 10 gebruikt heel veel geheugen.
Dat is dan ook de reden waarom ik van mening ben dat het klantenbedrog is van leveranciers om pc's met windows 10 te verkopen die minder dan 4GB geheugen hebben.

Eigenlijk moet een pc minstens 8GB geheugen hebben om goed te kunnen functioneren.
 
Heb even op mijn pc gekeken en daar staat ie 2,5 gb te gebruiken met alleen de browser open.
En dan heb ik alle services e.d. uitgezet (of op handmatig) en alle onnodige zelfstartende applicaties uitgezet (dat kan met de tools van Ccleaner).

Inderdaad, windows 10 gebruikt heel veel geheugen.
Dat is dan ook de reden waarom ik van mening ben dat het klantenbedrog is van leveranciers om pc's met windows 10 te verkopen die minder dan 4GB geheugen hebben.

Eigenlijk moet een pc minstens 8GB geheugen hebben om goed te kunnen functioneren.

Als je 16GB hebt gebruikt windows 10 nog meer. Als je 2GB hebt gebruikt windows 10 opeens maar 1GB of 1,2GB.

Het ligt niet aan de hoeveelheid geheugen, het ligt aan windows 10 en de programma's die het geheugen gebruiken zijn onzichtbaar voor mij, ik kan ze dus niet uit zetten. Doet me denken aan een R.A.T. Of trojaans paard. Is dat niet een standaard functie van windows 10?

Hopelijk weet iemand wat te doen. Anders zal ik overgaan op een ander OS.

Ik ben technisch aangelegd en ken windows redelijk goed, stel je voor dat iemand geen kennis van die zaken heeft en dit probleem heeft. Dit is geen product om de klant tevreden te stellen maar een product om de producent tevreden te stellen zoals je steeds vaker ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan