Windows 10 schermen blijven zwart, computer start niet op. Laptop HP pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik heb hem niet meer in elkaar gezet. Ik heb de gpu aan de onderkant bekeken maar niks verdachts gezien.

Warmtegeleidende pasta ok, ik heb nog een klein beetje hc-151 gevonden zou dat volstaan? Ik zit langzaam toch uit te kijken naar een iets sneller gebruikt systeem trouwens.

Hallo

G.p.u. alsook chipset zitten op het motherboard gesoldeerd.

1 Of meerdere van deze soldeerballetjes zijn defekt (gescheurd /van het motherboard losgekomen , etc ...) door zo goed als zeker langdurige oververhitting.

Op uw foto in # 21 zie ik een c.p.u. , en geen g.p.u.

Peter

Dank voor je reactie. Kan ik dat direct zien aan de achterzijde van het moederbord, of moet ik eerst nog wat losmaken?

Hallo

Koelvlak demonteren c.p.u./g.p.u.

Visuele controle smeuigheid thermal paste c.p.u. uitgedroogd en beenhard --> isoleerd meer , dan dat hij nog warmte transporteerd.

Visuele controle thermalpad g.p.u. --> deze dient ook nog zacht , licht indrukbaar en terugverend te zijn.

Mits de g.p.u. nu reeds geen verbinding meer maakt met motherboard , doe je dit uiteraard uit nieuwgierigheid , en niet in de hoop dat deze terug "hersteld" is .

Zoals reeds eerder is vermeld , door ouderdom laptop , kan er een fabrieksmatig defekte g.p.u. gemonteerd zijn.

Zou je kunnen opzoeken aan de hand van nrs op g.p.u. of dit zo is ...

Door T° kan de g.p.u. "gepopcornd" , t.t.z. "gedelamineerd" zijn.

De soldeerballetjes tussen g.p.u. en motherboard kunnen defekte zijn (kun je zien als je kijkt naar deze met microscoop)

Mits een beeld meer zgt dan 1000 woorden :

Hier zie je hoe men een defekte g.p.u. van een p.s. 3 demonteerd en een nieuwe terug zet.

De diameter van deze bolletjes is +/- 0.3mm

https://www.youtube.com/watch?v=f3N3PEIYPXk

Laptop op tijd en stond zuiver/stofvrij maken kan dit alles voorkomen , indien niet , toch met ettelijke jaren uitstellen.

Hoe je een laptop zuiver/stofvrij maakt (soms zelfs zonder demonteerwerk) , heb ik op deze site al ettelijke malen gepost.

Je zou Speccy kunnen gebruiken om de t° van c.p.u./g.p.u. in de gaten te houden.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan