Windows 10 start op en sluit weer af!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissie123

Verenigingslid
Lid geworden
17 nov 2014
Ik heb een andere computer gebruikt met dezelfde schijf! Bedankt allemaal!

Vandaag om 17:27 startte ik mijn laptop op en toen sloot het een paar seconden later weer af. Na een aantal keer proberen kwam ik op het bureaublad en binnen een paar seconden sloot het gewoon ineens weer af. Er is geen bsod gekomen. Het lampje (van aan/uit) was ineens uit. Het is een Lenovo laptop. Doordat ik dit via mijn mobiel typ is het misschien onduidelijk.
Ik had even de tijd om een foto te maken.
Hij zit erbij.
1489774521738.jpg

Laatst bewerkt:
Haal de accu er eens uit zodat alleen de lader hem van voeding voorziet.

Is dat Windows later op de machine gezet of werd de laptop zo uitgelevert? Heeft deze versie van Windows al enige tijd zonder problemen gedraaid? Indien ik naar het plaatje kijk, dat zou de laptop al op leeftijd kunnen zijn en dan duidt het misschien op hardware problemen.

Sorry, hier stond het verkeerd.
Ik moet deze dingen doen om de computer tijdelijk op te starten (dus hij valt soms uit)
1. Adapter in de computer.
2. Aan/uit knop indrukken.
3. Direct adapter er weer uit halen.
4. Computer start op.
Hoe kan dit normaal worden? Ik heb al een andere voedingsadapter gebruikt. Helpt niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk je moet proberen uit te sluiten wat niet stuk is. Het voedingsadapter werkt blijkbaar wel. Nu zou ik de accu eruit halen (mits dat kan) en zonder accu proberen de laptop te starten. Werkt het dan nog steeds niet goed moet je aan een hardware defect in de laptop denken.

Kan het ook aan software liggen?
Accu eruit en dan opstarten (met stroomkabel) heeft niet veel effect.
Misschien blokkeert bepaalde software of drivers het opstarten?
Is dat mogelijk?

Zal ik hem resetten?
Alleen voor backup heb ik weinig tijd want hij valt snel uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan