Windows 10 startknop en taakbeheer doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Sinds kort is de starknop van windows 10 Home niet meer werkend , zowel de knop op het toetsenbord als die op het scherm doen het niet .
Taakbeheer start wel op maar als ik een een ander tabblad wil selecteren loopt deze vast , ook het herstellen naar een ander herstelpunt doet het niet, melding; kan de computer niet herstellen naar opgegeven herstelpunt.
Als ik windows nu opstart gaat deze maar tot de aanmeldscherm om vervolgens niet meer verder te gaan, kom enkel nog verder in veilige modus.
Diverse oplossingen via internet ( en opgegeven door leden van deze site zie verder in het verhaal) werken ook niet.
Zelfs in veilige modus kom ik niet in het tabblad opstarten van taakbeheer ( ik wil zo graag zien wat er allemaal opgestart wordt) ( PC is niet mijn eigendom)
Via het opstartmenu veilige modus ook herstelpogingen gedaan echter deze mislukken allemaal. Ook de optie PC herstellen met behoud van gegevens doet het niet.
Nu is de harde schijf opgedeeld in 2 partities en op een van deze twee hoort volgens mij een recovery te staan maar helaas deze gedeelte van de schijf is LEEG.
Dus alle pogingen om te recoveren halen niets uit.
Ik denk dat ik een schone installatie ga doen met een DVD die ik heb gebrand met een home versie van Windows 10 , maar voordat ik dat ga doen wil ik graag weten of er meerdere mensen zijn die dit probleem ook hebben en of er nog iemand suggesties heeft om tot een andere oplossing te komen ??

( https://www.easytechguides.com/nl/windows-8-start-knop-probleem.html en http://servicedefaults.com/10/dsmsvc/ ) gedaan maar werkt niet

Heb via info PC gekeken of ik het Product ID kon achterhalen maar helaas niet zichtbaar ( ivm nieuwe installatie en activatiecode opvragen )
Nu heb ik wel het programma produkey om te zien of ik dit nog kan achterhalen , maar dat is niet de issue van dit verhaal.

Ik ben bang dat dit een hardnekkige virus is en dat de eigenaar van deze PC ( een man van 82 jaar) per ongeluk iets heeft gedaan wat niet helemaal goed is gegaan.

Nu is de harde schijf opgedeeld in 2 partities en op een van deze twee hoort volgens mij een recovery te staan maar helaas deze gedeelte van de schijf is LEEG.
Dit kan je niet in de verkenner zien. Met welk programma heb je dit geconstateerd?

Ik denk dat ik een schone installatie ga doen met een DVD die ik heb gebrand
Doe ik gemiddeld 1x per jaar vanaf een eigen (lees: schoon) Windows 10 image die ik eenmalig heb gemaakt. Tegenwoordig gebruik ik het gratis AOMEI Backupper Standard om een image te maken en terug te zetten. Het image bewaar ik op een netwerkschijf.

Wat is merk en model van pc?

Zie mijn post 2 voor het achterhalen van je product key.

Suc6 met het restoren.

Laatst bewerkt:
@bron
Ik zie in verkenner de c-schijf en een d-schijf ook bij mijn PC en daar zie ik de recovery staan ... ( op mijn laptop ..) Dus waarom zou ik dat niet kunnen zien op de PC van de Buren ?

Het merk van de desktop is Acer Aspire.
Ik wil de product ID achterhalen niet de Key , maar wel een handig programmaatje werkt perfect ..

Dank voor je antwoord in deze

Laatst bewerkt:
Een recovery partitie van de fabrikant is verborgen en wordt niet in de verkenner getoond. Deze partitie wordt aan Windows doorgegeven alsof de partitie in een formaat is die Windows niet ondersteund. Met andere woorden, windows zal de partitie in schijfbeheer wel tonen maar meestal tonen met een niet ingevuld bestandssysteem.

Je kunt best een C en D partitie hebben met een willekeurige naam. Mijn C schijf kan ik bijvoorbeeld WINDOWS noemen en mijn D schijf RECOVERY maar dat betekent niet dat het ineens een recovery partitie is omdat de partitie toevallig die naam heeft.

De product key (5 keer 5 tekens, hoofdletters en cijfers) van het scriptje bij post 2 is de product ID van Windows. Met het scriptje zie je de Windows 10 product key die kan afwijken van de Windows product key op je pc als je een upgrade hebt gedaan van Win7 of Win8 naar Win10.

Google voor herinstallatie vanaf de recovery partitie op: Factory Restore Acer Aspire

Herinstallatie vanaf een Win10 dvd is beter, dan heb je een echt schone installatie. Download vooraf bij Acer alle drivers die je nodig hebt.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Juist omdat ik al een nieuwe installatie ( met behoud van gegevens) had gedaan , en deze niet werkt heb ik het vermoeden dat er geen recovery meer is helaas en dat ik dus inderdaad een nieuwe DVD installatie moet gaan doen , bedankt

Suc6 met de installatie. Vergeet niet daarna
- een system backup (image) te maken, bijv. met AOMEI Backupper Standard (gratis)
- een rescue cd te maken (in menu Utilities > Create bootable media)

System-Backup.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan