Windows 10 update duurt eindeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Apart probleem.... gisteren poging 2 gedaan om een update door te voeren, maar zonder succes. Downloaden gaat niet bepaald snel, maar uiteindelijk is dat vrij vlot klaar. Het uiteindelijke installeren en configureren van de update gaat moeizaam, om vervolgens rond de 90% volledig te stranden. Gisteravond heeft mijn laptop ongeveer 2 uur gedaan om tot 83% te komen. Ik heb hem de hele nacht laten draaien, maar vanmorgen bleek het nog steeds te hangen op 91%. What the ###?! :shocked: Dit is al de tweede keer, en die update moet er toch een keer doorheen...:evil:

Vreemd is ook dat ik sinds enige weken na opstarten steeds een melding krijg dat er nieuwe hardware aangetroffen is, en dat de pc op nieuw gestart moet worden om de configuratie te voltooien. De enige, wat opdringerige optie bij deze melding is [OK], maar dat resulteert vervolgens in niets. Er wordt niet opnieuw gestart.
Het aparte is ook dat er helemaal geen nieuwe hardware is. Er is het afgelopen jaar niets gewijzigd in de laptop en/of het netwerk waarvan hij deel uitmaakt.

Het systeem is een HP Pavilion F033ND, met een RAM upgrade naar 12GB
http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-Pavilion-17-f000-Notebook-PC-series/6936220/model/7185812
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat over een upgrade, ik heb het over een doordeweekse update
Ik heb al installatieschijven, maar ik wil niet (persé) opnieuw installeren, hoewel ik overweeg om in het kader van de performance een SSD in te bouwen en die te voorzien van een volledige verse installatie.
 
Heb je een Evaluatie-exemplaar van windows want dan wil een update wel eens blijven hangen en wil het wel eens helpen om op de volgende te wachten.
 
Ik ben er klaar mee.... heb drastische maatregelen genomen en het hele systeem opnieuw geïnstalleerd. Loopt weer als een zonnetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan