Windows 10 update naar Jubileumversie (1607) lukt alsmaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo computergeleerden,

Ik heb naar meerdere posts gekeken bij het onderwerp in de titel. Daar heb ik de oplossing niet gevonden.
Het blijkt, dat mijn laptop al sinds eind september tig-keer geprobeerd heeft om de Anniversary versie (1607) van Win 10 te installeren via windows update. Bijna dagelijks, zie ik in de updategeschiedenis.
Ik heb het zelf nu ook nog enkele keren geprobeerd door op de updateknop te drukken, maar steeds eindigt dat met de melding:
Snap 2016-11-17 at 11.29.58.jpg
Ook kreeg ik een paar keer de foutmelding 0xC1900107. Zie dit scherm uit het gebeurtenissenlogboek van Win10.:
Snap 2016-11-17 at 11.38.50.jpg
De help online-link zegt niks zinnigs.
Ik heb internet afgestruind met deze foutmelding en ben van alles tegengekomen, maar het heeft allemaal niet geholpen:
  • Opnieuw opstarten en weer update uitvoeren
  • Systeempartitie vergroten (was ruim meer dan de standaard 200 MB, nl 700 MB, waarvan ca 200 MB in gebruik).
  • Het register aanpassen met:
    Windows Registry Editor Version 5.00
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX]
    "IsConvergedUpdateStackEnabled"=dword:00000000
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\Settings]
    "UxOption"=dword:00000000
  • Systeemherstel tot herstelpunt half october j.l., waarna opnieuw updates ophalen.
  • en..... vast nog wel andere dingen, die ik nu niet meer weet. (o.a. gekeken naar een bepaald bestand in C:\windows\SoftwareDistribution\Download)
Heeft allemaal niet geholpen dus.

Wie weet wat er hier aan de hand is?
Wie kan mij een advies geven?
Wie weet dé oplossing?

Voor de goede orde:
Op mijn Desktop (ACER AX3400) is het zonder problemen gelukt om naar versie 1607 te updaten.
De laptop, waarom het gaat is:
  • een HP Pavilion dv7-7002ed.
  • Hierop stond Win7, die ik heb geupgraded naar Win10. Ging zonder problemen, alhoewel ik voor enkele apparaten de juiste drivers heb moeten zoeken. Alles werkte daarna fijn (en nu nog, maar wil wel graag up-to-date zijn).
  • 6 GB RAM
  • Systeemschijf vervangen door een 256 GB SSD schijf. Daarvan nu ca 95 GB in gebruik.
  • Dataschijf HDD 600 GB in 2e schijfbed gemonteerd. Dit alles al voor de upgrade naar Win10. geen problemen.

Laatst bewerkt:
De map $WINDOWS.~BT die op C staat al een keer verwijderd?
Verborgen bestanden en mappen weergeven moet niet ingeschakeld staan, anders kun je de map niet zien.

De map $WINDOWS.~BT die op C staat al een keer verwijderd?
Verborgen bestanden en mappen weergeven moet niet ingeschakeld staan, anders kun je de map niet zien.

Dat was het 5e punt onder de reeds bekeken maatregelen: C:\Windows\Softwaredist..... een map verwijderen.
Heeft niet gewerkt. Of bedoelde je een andere map?
.

De map die rechtstreeks onder C staat en de C:\Windows\Softw..... is idd. niet de map die ik daarmee bedoelde.

Nee onder de root van C: heb ik de map $WINDOWS.~BT niet gevonden.
Waarschijnlijk heb ik verborgen bestanden wel zichtbaar gehad evenals beveiligde systeembestanden.
Dat heb ik nu ook op de computer (niet mijn laptop) waarop ik nu werk.
Daar zie ik nu wel mappen, die met een "$"-teken beginnen, die ik niet zag toen verborgen en niet zichbaar etc. aan stond.
Is die map $Windows.... dan geen systeemmap?

In de $WINDOWS.~BT zitten updates. Als je die map verwijdert zou je met een nieuwe updatepoging mogelijk wel succes hebben.

Heb ik al gedaan, maar biedt geen soelaas.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de $WINDOWS.~BT zitten updates. Als je die map verwijdert zou je met een nieuwe updatepoging mogelijk wel succes hebben.
Heb de map $Windows.~BT gevonden. Zaten geen bestanden in. Wel 2 geneste mappen (ook leeg).
Heb deze uit de root van C:\ gehaald.
Helaas blijkt ook dit geen oplossing.:(

Het probleem is nog niet opgelost.
De vele adviezen hebben nog niet geholpen.
Mocht er nog iemand zijn met een helder idee dan houd ik me ten zeerste aanbevolen.

Vriendelijke groet,
Hommel.

Is een schone installatie mss nog een optie.

Ik had ook zo'n situatie en niets hielp.
Uiteindelijk win10 vers opnieuw geinstalleerd (met de MediaCreationtool van MS de laatste versie van win10 gedownload en die geinstalleerd).
Bij de installatie geen serailnummer invullen, maar inloggen met het MS-account dan wordt de verse win10 automatisch geactiveerd.

Wel natuurlijk eerst alle documenten, mail, bookmarks, fotos, etc eerst veiligstellen op een externe HD

Windows opnieuw installeren is niet per se nodig. Je kunt ook "Uw PC vernieuwen" via de Settings-app: [Hier]

Dit is ook mogelijk door op [Start] > [Aan/Uit] te klikken en op 'Opnieuw starten' drukt terwijl je de Shift-toets ingedrukt houdt.

Het voordeel van een volledige verse windows installatie is dat al het oudere weg is. Als er een onderdeel niet goed werkt, zoals bijv. de update-functie, dan zit er iets niet goed. Door een verse installatie wordt dat dan verholpen. Of dat met de functie "Uw pc vernieuwen" ook gebeurt weet ik niet.

Ja, ik had per ongeluk zelf instellingen veranderd waarvan ik allemaal niet meer weet wat (regedit, cmd, etc.), en toen kreeg ik bij veel instellingen bij de PC-instellingen-app te zien "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd", waaronder Windows Update. Gisteren Windows opnieuw ingesteld (zonder installatieschijf) en alles werkt weer prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier had ik eerlijk gezegd ook al eerder aan gedacht, maar wilde er nog niet aan beginnen. Vragen om een lumineus idee voor het oplossen van mijn probleem had zo'n beetje het karakter van "Je weet niet hoe een koe een haas vangt";)
Ook durfde ik er wegens het omslachtige nodige nevenwerk (veilig alles opbergen en backuppen etc...) nog niet aan te beginnen.
Maar nu ben ik mede door jouw suggestie toch zover om er werk van te maken.

Windows opnieuw installeren is niet per se nodig. Je kunt ook "Uw PC vernieuwen"...
Ik ga dit nu als eerste doen, maar wel nadat ik mijn huidige systeemschjf (SSD met Win10, die ik niet geüpdate krijg) naar een andere SSD heb gekloond en al mijn datapartities, die op een 2e schijf staan, heb gebackuped.

Het voordeel van een volledige verse windows installatie is dat al het oudere weg is. Als er een onderdeel niet goed werkt,...
Hier heb je volstrekt gelijk in. Als blijkt, dat uitwerken van het advies van malwarespawner niet afdoende is dan zal ik wel naar een echte volledige herinstall moeten.

Ja, ik had per ongeluk zelf instellingen veranderd waarvan ik allemaal niet meer weet wat (regedit, cmd, etc.), en toen kreeg ik bij veel instellingen bij de PC-instellingen-app te zien "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd", waaronder Windows Update. Gisteren Windows opnieuw ingesteld (zonder installatieschijf) en alles werkt weer prima.
Ik hoop, dat ik je een positief bericht kan geven, na zelf ook "PC vernieuwen" heb uitgevoerd.

Hoe het ook allemaal zal gaan: hartelijk dank voor jullie hulp.:thumb:
m.vr.gr.
Hommel:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan