Hallo computergeleerden,
Ik heb naar meerdere posts gekeken bij het onderwerp in de titel. Daar heb ik de oplossing niet gevonden.
Het blijkt, dat mijn laptop al sinds eind september tig-keer geprobeerd heeft om de Anniversary versie (1607) van Win 10 te installeren via windows update. Bijna dagelijks, zie ik in de updategeschiedenis.
Ik heb het zelf nu ook nog enkele keren geprobeerd door op de updateknop te drukken, maar steeds eindigt dat met de melding:

Ook kreeg ik een paar keer de foutmelding 0xC1900107. Zie dit scherm uit het gebeurtenissenlogboek van Win10.:

De help online-link zegt niks zinnigs.
Ik heb internet afgestruind met deze foutmelding en ben van alles tegengekomen, maar het heeft allemaal niet geholpen:
Wie weet wat er hier aan de hand is?
Wie kan mij een advies geven?
Wie weet dé oplossing?
Voor de goede orde:
Op mijn Desktop (ACER AX3400) is het zonder problemen gelukt om naar versie 1607 te updaten.
De laptop, waarom het gaat is:
Ik heb naar meerdere posts gekeken bij het onderwerp in de titel. Daar heb ik de oplossing niet gevonden.
Het blijkt, dat mijn laptop al sinds eind september tig-keer geprobeerd heeft om de Anniversary versie (1607) van Win 10 te installeren via windows update. Bijna dagelijks, zie ik in de updategeschiedenis.
Ik heb het zelf nu ook nog enkele keren geprobeerd door op de updateknop te drukken, maar steeds eindigt dat met de melding:

Ook kreeg ik een paar keer de foutmelding 0xC1900107. Zie dit scherm uit het gebeurtenissenlogboek van Win10.:

De help online-link zegt niks zinnigs.
Ik heb internet afgestruind met deze foutmelding en ben van alles tegengekomen, maar het heeft allemaal niet geholpen:
- Opnieuw opstarten en weer update uitvoeren
- Systeempartitie vergroten (was ruim meer dan de standaard 200 MB, nl 700 MB, waarvan ca 200 MB in gebruik).
- Het register aanpassen met:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX]
"IsConvergedUpdateStackEnabled"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\Settings]
"UxOption"=dword:00000000 - Systeemherstel tot herstelpunt half october j.l., waarna opnieuw updates ophalen.
- en..... vast nog wel andere dingen, die ik nu niet meer weet. (o.a. gekeken naar een bepaald bestand in C:\windows\SoftwareDistribution\Download)
Wie weet wat er hier aan de hand is?
Wie kan mij een advies geven?
Wie weet dé oplossing?
Voor de goede orde:
Op mijn Desktop (ACER AX3400) is het zonder problemen gelukt om naar versie 1607 te updaten.
De laptop, waarom het gaat is:
- een HP Pavilion dv7-7002ed.
- Hierop stond Win7, die ik heb geupgraded naar Win10. Ging zonder problemen, alhoewel ik voor enkele apparaten de juiste drivers heb moeten zoeken. Alles werkte daarna fijn (en nu nog, maar wil wel graag up-to-date zijn).
- 6 GB RAM
- Systeemschijf vervangen door een 256 GB SSD schijf. Daarvan nu ca 95 GB in gebruik.
- Dataschijf HDD 600 GB in 2e schijfbed gemonteerd. Dit alles al voor de upgrade naar Win10. geen problemen.
Laatst bewerkt: