windows 10 upgrade stopt op 24%

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatalex

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
137
Na het downloaden van w10 en het starten van de upgrade loopt deze vast op 24% (kopiëren bestanden 81%). Er verschijnt geen foutmelding maar al sinds 17.00 uur staat hij stil, inmiddels druim 5 uur.

iemand een idee? En is het raadzaam de pc vannacht door te laten lopen?

alvast dank
 
Hallo, misschien zit er ergens een virus scanner in de weg heb je AVG tune up o.i.d. er opstaan.

Stop maar met die download. Effe opnieuw opstarten. En gooi eventueel een AVG scanner eraf als je die hebt. Heb je meerdere virus scanners dan kan dit tot problemen lijden.

Hoop dat dat het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Enige virusscanner die erop staat is windows defender (icm w8.1)
 
was jou computer geschikt om 10 te downloaden. Als het goed is heb je dat vooraf kunnen controleren.

En anders.
Probeer het eens via het installatie hulpprogramma. Mocht ook daar de download blijven hangen, voer het installatie hulpprogramma dan op een andere computer uit om een installatiemedium te maken (CD of USB-stick) waarmee je de installatie op de juiste computer probeert.

Lees ook veelgestelde vragen. Ik neem aan dat alles legaal is.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders de iso eens rechtstreeks te downloaden.
Misschien heb je een Live CD oid liggen waar het mee kan.
Op een ander forum schreef ik:
Ik las ergens (link niet bij de hand) dat als je via een niet Windows systeem naar de download link gaat van MS... dan ku je rechtstreeks de iso downwloaden die je wilt...
kiezen uit 32 of 64bit , normale type of N of KN (zonder media programma).
Je wordt dan niet ge-re-direct naar de Tool.
Link:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO

Heb dit getest van mijn Linux systeem, werkte probleemloos. Rechtstreeks keuze uit de iso's.
 
Volgens de controle optie is mijn pc geschikt voor de update.
Zal eens gaan kijken of het via de ISO wel lukt.
 
Ook met de ISO helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Iemand nog opties?
 
Ik neem aan dat je oude OS nog normaal draait.
1. Controleer of de drivers van je PC hardware up-to-date zijn. Ga naar de site(s) van de fabrikant(en) en download de laatste versies. Betreft Cip-set, video LAN en WiFi, audio.
2. Installeer deze (apparaatbeheer)
3. Reboot
4. Dé-installeer grondig de antivirus- en antimalwaresoftware (indien aanwezig)
5. Reboot
6. Start de upgrade middels de MultiMediaTool of ISO - Let op: NIET booten met de DVD of USB-stick
7. Na een geslaagde upgrade antivirussoftware direct weer installeren.
Suc6
 
Iedereen bedankt voor de hulp. Het probleem is vanmorgen opgelost. Bleek dat de upgrade bleef hangen op dvd speler. Na deze te hebben losgekoppeld lukte het direct.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan