Windows 10 vaak Blauw scherm met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvdW

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2015
Berichten
30
Een tijd geleden had ik windows 10 upgrade gedaan. dat ging goed, maar wel traag en kwam allemaal oude bestanden tegen.
daarna heb ik een clean install gedaan, nieuwe code ingevult.
maar daarna had ik vaak blauwe schermen met "IRLQ_less_or_equal"

met opstarten had hij dit ook weer, pc ging gelijk uit.
en daarna deed de pc niets meer.

Nieuw moederbord verder en nieuwe Hdd zijn de problemen minder maar met opstarten krijg ik nog (bijna altijd) :
On Sun 8-11-2015 21:58:27 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110815-7406-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0xD8D05)
Bugcheck code: 0x1000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8001C94DD05, 0xFFFFD0016E1BE258, 0xFFFFD0016E1BDA70)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M

of
On Thu 5-11-2015 20:34:47 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110515-6687-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14E2E0)
Bugcheck code: 0x139 (0x3, 0xFFFFD000237BB780, 0xFFFFD000237BB6D8, 0x0)
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

of
On Wed 4-11-2015 19:34:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110415-7984-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14E2E0)
Bugcheck code: 0xEF (0xFFFFE0000E2A1840, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: CRITICAL_PROCESS_DIED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe


Ik heb alle updates al gedaan van drivers, windows. alle rand apparatuur eraf gehad maar het probleem blijft.
Wat zou ik nog kunnen doen?

Groeten, Henry
 
ik heb 2 geheugen bankjes, ze zijn alle 2 gestest. en probeem blijft ookal haal ik 1 eruit.
gebruik nu 1 bankje van 8gb.

pc scanne op malware ookal gedaan.
blijft raar dat de pc opnieuw opstart en dan wel gewoon naar windows gaat.
 
Ik ben nu terug gegaan naar windows 8.1
werkt ook goed :) maar
nu heb ik BSOD met :

Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe

Error: NTFS_FILE_SYSTEM
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\ntfs.sys


wat kan ik daar dan aan doen?
chkdisk vind niets, ik heb een SSD schijf. en mem test geeft ook geen fouten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan