Windows 10 virusbeveiliging is gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Willem

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Berichten
156
Van het ene moment op het andere heb ik een rood kruisje van de interne virusbeveiliging rechtsonder in het scherm. Als ik hem opnieuw wil starten krijg ik de melding:"Onverwachte fout. Het lijkt erop dat er een fout is opgetreden. Probeer het later nog eens".
Als ik de pc opnieuw opstart doet de beveiliging het weer en staat er een groen V-tje.
Na een paar minuten stopt de beveiliging weer en staat er weer een rood kruisje.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
 
Handmatig Windows Update starten..?
Staat er geen foutcode bij die melding...? Iets als 0x30ff0000 ofzo..?
 
Laatst bewerkt:
Dag, Windows Defender heeft dan waarschijnlijk een bedreiging of potentieel ongewenst programma gezien maar kan het pad er naartoe niet meer vinden. Misschien stond dat programma op een extern geheugen of een schijf die nu niet aangesloten is.

Wat anders is, dat ik niet weet hoe Defender kan worden gereset en daardoor de eerdere detectie gaat vergeten. Is het mogelijk om het scannen van externe bronnen uit te schakelen? Anders moet u natuurlijk proberen de externe opslag opnieuw aan te sluiten en dan kijken of het scanresultaat er vervolgens bij staat.
 
Laten we even verder kijken.

  1. Download PsTools.
  2. *Unzip deze naar C:\Program Files\PS Tools.
  3. Open een Opdrachtregel met Administrator rechten
Kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak:
Typ: "%programfiles%\ps tools\psloglist" -s |find "Defender">"%userprofile%\desktop\error.log" & start notepad "%userprofile%\desktop\error.log"
Let op: Aanhalingstekens openen en sluiten

Sluit alle vensters waardoor je error.log op het bureaublad ziet.
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende bericht
 
Ik heb de tip van Senso uitgeprobeerd en het heeft geholpen!
Probleem is nu opgelost,
Bedankt Senso en iedereen die heeft gereageerd.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan