windows 10 wifi

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ben verhuist. Heb ziggo wifi en tv en wifi is goed. Nu heb ik altijd mijn comp. bedraad aangesloten gehad, maar wil nu via wifi gaan werken. Hoe kan ik nu kiezen voor wifi ipv bedraad in windows. Computer alsook modem al opnieuw opgestart, echter zonder resultaat. Bij apparaatbeheer vind ik Intel Ethernet connection (2) 1219-v zonder uitroepteken.
Moet ik de computer via een zeer lange netwerkkabel tijdelijk aansluiten om op internet te komen is dit geen probleem om fff te doen natuurlijk...
Wie kan mij helpen
Alvast vriendelijk dank

Klik rechts in de taakbalk op het netwerk icoontje of het wereldbolletje.
Dan zie je links bovenin het verschenen schermpje dat wifi beschikbaar is.
Klik daar op en kies je eigen wifi.

Dit is Windows 11 maar in Windows 10 zal het vergelijkbaar zijn.

1782901337505.webp

Als je hem op eenvoudige wijze bedraad kan aansluiten, dan is dat altijd de beste oplossing. Als het écht niet anders kan, dan zou ik voor wifi kiezen. Maar het blijven radiosignalen, en die kunnen door externe factoren verstoord worden.

Zorg er wel voor dat je moederbord Wifi ondersteunt, of dat je anders een wifi-insteekkaart of wifi-dongle hebt, én dat je de bewuste drivers hebt geïnstalleerd.

Helaas er verschijnt geen icoontje. Ik heb sterk de indruk dat ik geen kaart o.i.d. in mijn computer heb zitten...? Dan maar een dongle aanschaffen????
Wat is een goede dongle..

In ieder geval alvast bedankt voor uw reactie

Ikzelf heb een mesh wifi repeater gekocht, zodat ik toch bekabeld internet heb, tot aan een mesh wifi repeater. Dongels werkten bij mij nooit lekker. maar probeer eerst eens een dongle. Die TP-Link heb ik ook gehad! Werkte (op een andere PC) overigens prima.

Terug
Bovenaan Onderaan