Windows 11 24H2 update komt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik zit al een tijdje te wachten op de update naar W11 24H2.Deze komt er maar niet en als ik manueel ga zoeken naar updates krijg ik steeds dat mijn pc up to date is.
Nu was ik ingeschreven bij de insider preview groep, maar heb mij kort na de installatie van de 23H2 update terug uitgeschreven. Dat zou ingaan bij de release van de volgende grote update.
Ik zie nu inderdaad dat ik er uit lig want ik kan mij terug aanmelden voor die groep.

Ik heb weet dat er een probleem zou zijn met Asus waardoor de update niet kan uitgevoerd worden en de betrokken systemen zouden via Windows update op de hoogte gehouden worden wanneer dat wel kon. Je moest vooral niet proberen om de update manueel te downloaden en te installeren, uw systeem kon onherroepelijk beschadigd geraken.
Ik heb een asus mobo (ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, socket AM4) en een amd (AMD Ryzen 9 5900X, 3,7 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket AM4) processor. 2 zaken die niet geliefd of problematisch zouden zijn volgens een vriend die alles van pc's zou kennen.

Klopt alles dat ik hier schrijf en moet ik maar rustig afwachten of zou ik het toch manueel riskeren? Ik heb altijd een goede backup, zeker voor een update en binnen 15 min is er niets gebeurd mocht het toch foutlopen. Tenzij er aan de bios of de firmware geraakt zou worden natuurlijk.

Waarom?
Ken veel mensen, ook op vele fora, die het handmatig hebben gedaan, ik ook via Rufus om dat die PC niet geschikt nou zijn, werkt prima.

Hier op twee PC's, geen enkel probleem.

Elke versie van Windows heeft bugs, worden vrijwel altijd opgelost.
Ik zelf ken niemand die problemen heeft en als je al die fora volgt zijn er echt niet veel, bij sommige games heb ik begrepen.
Maak een image, voer de update uit, ondervind je problemen........

Zojuist een niet door Windows 11 ondersteunde laptop naar Windows 11 24H2 gebracht vanaf Windows 11 23H2. Nog geen problemen gezien.

Wat is het criterium dat je deze update, -grade automatisch krijgt?

Ik neem aan dat je die vraag in het algemeen stelt.
Ik heb er in ieder geval geen antwoord op.

Laatst bewerkt:
Ik ga het maar proberen. Heb wel de indruk dat veel van mijn gegeven info gewoon genegeerd word en er alleen op de eerste regel word gereageerd.

Je hebt inderdaad uitgebreide info gegeven, maar de essentie van je vraag lijkt te zijn dat je graag Windows 11 24H2 wilt hebben.
Hoe je dat kan doen is al antwoord op gegeven.

Heb het 2x moeten doen. Eerste keer werd er herstart nadat de download zelf nog maar 85% had. 2e keer ging alles wel goed. Bedankt voor alle reacties.
windows.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan