Windows 11 en Buffalo Linkstation ls220

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb al geruime tijd een Buffalo Kinkstation 220. Die heb ik de drive Letter X: gegeven. Op windows 10 was die drive direct na het opnieuw opstarten van windows altijd direct bereikbaar maar sinds ik windows 11 gebruik is elke keer dat ik windows opnieuw opstart die letter onbereikbaar en moet ik opnieuw inloggen. Een andere extrene drive een QNAP vertoond dat probleem niet en is altijd bereikbaar. Het betekend dat ik de backups die ik automatisch maak op een standaard tijd alleen maar goed gaan als ik heb kunnen controleren of de verbinding wel tot stand is gekomen. Op welke manier moet ik bij windows 11 er voor zorgen dat de verbinding altijd automatiscgh gelegd wordt als ik Windows opstart?

Wat houd je tegen om bij belangrijke zaken, zoals backups je hostname te gebruiken?

//buffalo (of iets dergelijks)

Dan wel \\ gebruiken in plaats van //

Allereerst heb ik geprobeert de verschillen te vinden tussen de Buffalo Linkstation en de QNAP unit op de punten waar je gebruik maakt van het inloggen op je Windows systeem. Daarin heb ik niets wezenlijks gevonden. Vervolgens in de verschillende op internet te vinden manuals hoe je automatisch moet verbinden tussen Linkstation en Windows 11. Het probleem daar doet zich voor dat de laatste versie van bijbehorende manuals, firmware en software allemaal van voor Windows 11 is. Als laatste op autorun 64 gezocht wat ik daar zou kunnen zien. Daar staat zoveel dat dat voor mij niet uit te zoeken is wat er in verband hiermee is uitgezet, weggegooid is natuurlijk helemaal niet te zien. Ik weet nu dus helemaal niet waar ik verder moet zoeken.

Waarom gebruik ik een schijfletter voor mijn NASsen?
Ik kan dan sommige zaken van met een NAS uitvoeren alsof het een normale schijf is. vooral bij files die niet gecomprimeerd worden opgeslagen. Ik heb daardoor ook extra schijfruimte ter beschikking om normale processen te kunnen uitvoeren vooral als ik tussenresultaten tijdelijk moet opslaan, En ik gebruik de NAS als opslag voor mijn achtergrond switcher door die naar de database van al mijn foto's verwijt en waardoor ik de foto's (of bv geluid) niet op mijn systeemschijf of een andere interne schijf hoe te bewaren.

Zet een batchfile in:
Code:
%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

In die batch file zet je dan het betreffende NET USE commando:
Code:
net use X: /delete
net use X: \\buffalo\Disk

Waarin je dan buffalo\Disk vervangt door wat het bij jou moet zijn.

Laatst bewerkt:
Voordat ik iets helemaal verpest:
Is er een voorbeeld waar die batchfile precies moet komen en hie die file precies noet heten?

Waar die batchfile moet komen staat in #5.
De naam er van maakt niet uit, Buffalo.bat of zoiets.
Wat in die map staat zal worden uitgevoerd bij het opstarten.

Ondertussen verder gezocht Bij Computerbeheer(lokaal) met Apparaatbeheer staat onder Digitale media apperaten: BackUp-1:LinkStation. Dit is degene die elke keer om het passwoord vraagt. De QNAP kan in hier nergen terugvinden

Ik kan " %appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup " niet vinden. Ik heb daarvoor diverse methoden geprobeerd:
1. Rechtstreeks zoeken met de string.
2. Bewust gaan zoeken nij "Gebruikers". Bij alle gebruikers geprobeerd maar nergen staat iets als\Microsoft.....
Ik ben nog steeds op zoek naar het verschil in benadering tussen Windows 10 en Windows 11 enerzijds en Buffalo en QNAP anderzijds.

Dat moet je ook niet in het zoekvenster ingeven maar in de adresbalk van de Verkenner.

Ik heb inmiddels de schijfletter verwijderd en opnieuw aangemaakt. Nu lijkt het zo dat er weer automatisch wordt opgestart. Te zien aan het icoontje voor een bereikbare schijf. Maar nu moet ik de administrator (ikzelf) nog toegang verlenren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan