Opgelost Windows 11: gedwongen upgrade naar 24H2?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Jansen!

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2024
Besturingssysteem
Windows 11 Home 23H2
Office versie
365
Al enige tijd werd de 24H2 upgrade getoond bij Windows update, maar deze kon genegeerd worden.
Sinds gisteren staat deze echter er als "echte" update.
Ik huiver om deze te installeren, gezien het aantal problemen. Of ben ik nu te achterdochtig...?

Ik werk er mee op 2 PC's en een laptop zonder enig probleem.

Persoonlijk, ik zou nog wel even wachten er zijn een aantal computer merken zoals Asus, die geven na installatie een blauw scherm.

Maak altijd een systeemkopie! Windows Updates kun je onderbreken.
In W10 is dat tot 35 dagen. W11 moet je nakijken, Instellingen > Windows Update > Geavanceerde opties

24H2 gaf bij mij geluidsproblemen met de headset met ouderwetse audioplug (echo, mezelf steeds horen en een microfoon die permanent open bleef staan).
Heel wat afgegoogled, maar geen oplossing gevonden. Wel veel suggesties, maar geen oplossing.
Uiteindelijk opgelost door een nieuwe headset aan te schaffen die op basis van USB aangesloten wordt.

Had je probleemoplossing geprobeerd?

Maak altijd een systeemkopie! Windows Updates kun je onderbreken.
In W10 is dat tot 35 dagen. W11 moet je nakijken, Instellingen > Windows Update > Geavanceerde opties
Bij mij geen paniek, al jaren gebruik ik Macrium Reflect, dus systeem weer teruggezet naar huidige configuratie 23H2 (22631.4751) dus wacht rustig af. Kan ook via usb 24H2 installeren maar dan moet ik alle programma´s weer installeren.

Nou, dat viel alles mee. In een half uur stond 24H2 er op en alles lijkt goed te werken.

Dit topic kan worden gesloten.

Je kan zelf in #1 je vraag als opgelost markeren.

Bedoel jij een slotje op de topic? Niet meer open voor reacties?
Stel dat iemand nog revolutionaire, geniale opmerkingen heeft!
Ze zullen tot in eeuwigheid verloren gaan.

Update 24H2 ging bij mij goed mis.
Ik heb een oude nVidia (GeForce GTX 1650) kaart.
Update 24H2 past zelfs de video driver aan.
Na het opstarten doet zelfs het beeldscherm het niet meer.
Zonder beeldscherm kan je niets meer.

Ik heb de pc met Windows RE weer kunnen redden, door de update 24H2/feature weer terug te draaien.

Met een oude nVidia kaart, volg deze instructies, zie https://support.microsoft.com/en-us...adapters-e18ab24b-3309-4dac-b967-c287c3ce28eb en kruis je duimen.

Terug
Bovenaan Onderaan