windows 11 geeft weer problemen met macfee

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
beste forum leden ik zie op mijn laptop als ik crome open en iets wil intypen dan staat mijn scherm vol met meldingen van macfee van virussen dit is hopeloos om te zien Ik zie ook dat defender uit mijn sisteem vak is verwijderd wat kan ik doen ? Ik heb dit alleen als ik crome gebruik bij een andere brouwser heb ik dat niet vreemd ??

Bijlagen

• Schermopname (24).png
    Schermopname (24).png
    1,1 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik heb dit alleen als ik crome gebruik bij een andere brouwser heb ik dat niet vreemd ??
Als Chrome nou de enige browser ter wereld zou zijn, heb je inderdaad een probleem. Nu niet. Toch? Of je moet aandelen Google hebben, of ervan overtuigd zijn dat er bij Google alleen maar nette en weldenkende mensen rondlopen die het goed met wereld voorhebben :).

Gebruik een andere browser, en gooi Chrome er uit. Probleem opgelost.

Ok ik ga er aan beginnen bedankt zou er nog schade kunnen onstaan
Bericht automatisch samengevoegd:

iedereen weer bedankt hoor als het niet lukt kom ik weer terug
Bericht automatisch samengevoegd:

Heb de tool gedraait en heeft niets geholpen alle rara dingen staat en gewoon weer op crome en defender staat weer aan

Bijlagen

• Schermopname (25).png
    Schermopname (25).png
    511 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Heb je een volledige systeemscan gedaan met Windows Defender? Zie ook video.
Kijk ook eens naar de extensies in Chrome.

Ik zie op die screenshot weer een hoop nep notificaties over nep virussen.

Ten eerste ben ik zeer benieuwd naar jouw internetgedrag. Want je lijkt allemaal nepberichten te krijgen, en misschien zelfs nep-virusscanners die zelf een virus zijn, die je blijkbaar via zo een een nepnotificatie hebt binnengehengeld.

Als ik kan goede tip mag geven.
Herinstalleer de computer, god knows wat voor meuk er op staat, en lees de website over Veilig Internetten eerst eens door.

goede avond Aar ja het klopt ik heb er op de site instellingen weer 3 stuks verwijderd ik snap niet hoe die telkens binnenkomen vis google chrome dit is nu de tweede keer

Vaak krijg je zulke 'scare-ware' via schimmige reclamecampagnes op websites. Dus gebruik een adblocker, en klik niet zomaar op linkjes.

Toch raad ik je een schone installatie aan, omdat je nu nep-virusscanners hebt, en grote kans dat die staan te janken dat je moet gaan betalen. En god mag weten wat voor troep er nou nog meer op je pc staat.

Persoonlijk raad ik aan om hem direct al offline te halen. Misschien doet je pc mee aan botnet om websites aan te vallen of data te stellen.

Ik moet trouwend de cash nog leeg maken welke ad blokker zou het beste zijn voor mij zijn er verschillende ?

Ublock.

Maar ik raad aan om met een schone lei te beginnen, en direct de netwerkstekker eruit halen.

Aar hoe ga ik dat vervogends doen zou je mij in stappen dat eens kunnen uitleggen wat ik precies moet gaan uitvoeren ??

Netwerkstekker eruithalen. 'Better safe than sorry.'

Data veiligstellen, en je computer herinstalleren. Of dat laten doen.

kan ik niet de stekker er uithalen en dan een herstelpunt terug zetten ??
Is mijn windows beveiliging dan niet goed ? of werkt dit niet?
Maar als ik ublock ga instaeren moet ik toch op het net dit binnen halen ?

Wat snap je niet aan herinstalleren? Die McAfee is duidelijk nep, je weet totaal niet wat het met je pc gedaan heeft. Misschien doet het nu vrolijk mee aan illegale activiteiten.

Dus, ik raad met klem aan om deze volledig schoon te maken. En niet met een tooltje, maar vanaf de grond af aan.

Ik heb zulke hardnekkige meuk al eerder gezien.

Ok maar hoe doe ik dat dan zelf kan ik dat zelf niet doen dan Hij is pas 2 maanden oud en ik heb windows beveiliging altijd aan staan na dat ik de bestanden bij de site instellingen heb verwijderd zie ik niets meer gebeuren en ben een hele middag bezig geweest

Wie zegt dat je nep-mcafee niet schadelijk is? Om deze reden zou ik je PC al niet meer vertrouwen.

Hoe je moet herinstalleren is overal wel te vinden, maar zorg dat je dit met beleid doet. Of laat het doen als je die kennis mist.

Bad, bad, baaaad!

Terug
Bovenaan Onderaan