windows 11 geeft weer problemen met macfee

Je moet het echt zelf weten. Maar hoe zou jij het vinden als jouw computer nu onderdeel is van een botnet dat data van andere mensen steelt, websites aanvalt, spamruns organiseert, en misschien zelf ransomware bevat. En daar zal je internetprovider dan ook niet blij mee zijn.

Het feit is dat je een nepviruscanner hebt geïnstalleerd. Dat baart mij genoeg zorgen. Een herstelpunt kan ook geinfecteerd zijn.

Is dit misschien overdreven hoor ik sommige mensen denken? Nee, recentelijk heb ik eerder bij iemand meegemaakt dat zijn computer vol zat met crap, troep, rotzooi, en nep virusscanners. En ook na het eenvoudig verwijderen ervan bleef zijn provider melden dat zijn pc vrolijk deelnam aan een botnet.

Dus er bestaat een kans dat jouw pc dat ook kan zijn. Een volledige herinstallatie zou ik zeer aanraden. En dus geen lappendekens aan elkaar naaien, of met plakband je gaatjes dichten.

Hoe werkt het dan hoe ga ik te werk maar kan ik ublock veilig instaleren ? om te beginnen

Ja maar niet voordat je de data hebt veiliggesteld, en je pc opnieuw geherinstaleerd is. Botnets kunnen erg diep in je pc nestelen.

Ik vraag me eigenlijk af of de ernst van de situatie wel doordringt?

Windows Defender is prima, een andere heb je niet nodig.
Heb je die al eens een uitgebreide scan laten uitvoeren?

Het eerste wat je moet doen is instructies opvolgen die gegeven worden. Lees nog eens wat Lange Pier schrijft. Jij geeft niet aan wat jij hebt uitgevoerd. Jij springt van de hak op de tak.

Post 2
volledig uitgevoerd? Rebooten en Defender weer aanzetten gedaan?
Post 5
volledige systeemscan met Windows Defender gedaan? Extensies bekeken en eventueel uitgeschakeld/verwijderd?
Post 6
Al in apps gekeken of er iets van Mcafee staat?
En de cache/cookies van Chrome leeg gemaakt?

ik heb windows beveiliging altijd aan staan na dat ik de bestanden bij de site instellingen heb verwijderd zie ik niets meer gebeuren en ben een hele middag bezig geweest

Wat bedoel je met bestanden bij de site... en zie niets meer gebeuren..
Is het nu goed dan? Zie je geen pop-ups, rommel meer?

Ik zie nu geen popups meer op mijn laptop het lijkt nu goed te gaan maar ik gebruik altijd al windows defender gaat deze scanner dit ook te lijf maar ik kan nergens iets zien of vinden over mackfee ik heb zowat overal gekeken dat jullie mij hebben aangeboden maar ik heb dus van macfee niets gevonden
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik ga morgen nog eens alles bekijken wat in de post 27 staat aan gegeven en de uitslag hier neer zetten
maar mijn windows defender moet genoeg zijn volgens jullie

Van Mcafee zal je ook niets vinden.
Het gaat om die popups.
Kijk hier eens naar:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

uBlock Origin 1.68.0
Mogelijk kan Edmoor het juiste adres geven om die te installeren. Die werkt goed.

Zoals je ziet is er weinig aan de hand.

1. Pop-ups in Chrome uitschakelen

Chrome-instellingen openen:

Klik op de drie puntjes (menu) > Instellingen > Privacy en beveiliging > Site-instellingen > Meldingen.

Ongewenste sites blokkeren:
Zoek in het gedeelte 'Toegestaan om meldingen te verzenden' naar vreemde of verdachte sites, klik op de drie puntjes ernaast en selecteer Blokkeren of Verwijderen.

Alle pop-ups (tijdelijk) blokkeren:
Je kunt ook 'Sites niet toestaan om pop-ups te verzenden' inschakelen in de hoofdinstellingen voor meldingen voor extra bescherming.

2. Reinig je browser en systeem
Chrome geforceerd afsluiten:
Als je overweldigd wordt door pop-ups, gebruik dan Taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc op Windows) of Activiteitenmonitor (Mac) om Chrome geforceerd af te sluiten.

Browsegegevens wissen:
Ga terug naar Chrome-instellingen > Privacy en beveiliging > Browsegegevens wissen en wis je cache en geschiedenis.

Extensies controleren:
Verwijder alle onbekende of verdachte Chrome-extensies.

Een malware-scan uitvoeren:

Download en voer een volledige scan uit met betrouwbare anti-malwaresoftware zoals Malwarebytes om verborgen schadelijke bestanden of adware te vinden en te verwijderen.

Waarom dit gebeurt
Deze pop-ups zijn niet afkomstig van je eigen McAfee-systeem; ze komen van kwaadwillende websites die je hebt bezocht.

Ze misleiden je door je te laten denken dat je computer geïnfecteerd is, zodat je op links klikt of malware downloadt.

Pure misleiding dus, erg hè...😉

Laatst bewerkt:
Ik heb nu het volgende gedaan Ik heb bij site meldingen weer gekeken en er staan van onderen geen meldingen meer deze heb ik vanmiddag al allemaal verwijderd 2 brouwser gegevens chass verwijdered
exstenties gecontroleerd dat zijn er maar 3 google translate /officce documenten/ublock origine lite
makware scangedaan vaarvan de heeft wel wat gevonden maar hoe kan ik ze verwijderen ik heb ze nu in uirantene gezet kan ik die dan verwijderen of gaat dat alleen bij de betaalde versie dus dit heb ik nu gedaan tot hier

Terug
Bovenaan Onderaan