Windows-11 Internet: Enkele sites niet bereikbaar

Het gaat er vooral om wat voor aansluiting je hebt? (Kabel), DSL, Glasvezel, en als je glasvezel hebt, of je glasvezel direct in je modem wilt prikken, of gewoon via een netwerkkabel aan je elektronische glasvezelkastje (NTU). En ook of je wifi 6 wilt.

Ikzelf heb een Fritzbox 7590AX van KPN, waarvoor ik 7,5 euro huur p.m. betaal. Aanvankelijk had ik een 7590 gekocht, maar huur vond ik praktischer ivm ondersteuning, en deze heeft wifi.

Mijn aansluiting is als volg:
Ik ben aangesloten op een standaard vaste telefoonlijn, met daarbij een splitter, die het signaal naar 2 aansluitingen koppelt: 1 voor Vaste telefoon en 1 voor Internet
(Ik denk dus dat ik waarschijnlijk een DSL-verbinding heb)?
Destijds heb ik modem en splitter ontvangen van Telfort, dat nu onder de vlag van KPN zit
Ik heb wel een bekabelde vaste lijnverbinding en gebruik ook geen Wifi (Wlan) maar gewoon LAN
Dus ook geen Glasvezel

Die splitter kan je er nu al eigenlijk uithalen, tenzij je nog een duur oud PSTN abonnement hebt voor je vaste lijn.

Verder heb ik de 7590(AX, dus wifi 6 ipv 5)) op DSL in gebruik, en bij vader de 7590 op een glasvezelkastje via de WAN poort.

Werkt prima. KPN levert ook de 7590AX.
Een goede vervanger als je je bezighoudt met uitgebreide geavanceerde netwerkinstellingen.

Terug
Bovenaan Onderaan