Windows-11 Microsoft Store: Geen verbinding

aspaan

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2025
Besturingssysteem
Windows-11 Home
Office versie
LibreOffdice
Hallo,

Sedert kort krijg ik geen verbinding meer met de Microsoft Store.
Ik krijg alleen het scherm te zien, zoals de screenshot die ik in de bijlage heb staan

Is iemand bekend met dit probleem en wat zou ik er aan kunne doen

Alvast mijn dank

Bijlagen

• Fs Cap 0378.jpg
    Fs Cap 0378.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 2
Volgens AI:
Primary Fixes
  • Reset the Store Cache: Press Win + R, type wsreset.exe, and press Enter. A blank window will appear and close automatically when finished.
  • Repair or Reset in Settings: Go to Settings > Apps > Apps & Features (or Installed Apps), find Microsoft Store, select Advanced Options, and click Repair or Reset.
  • PowerShell Re-registration: Open PowerShell as Administrator and run the following command:
    Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Advanced Reinstallation
  • Using Winget: If the Store is missing, you can sometimes reinstall it via the Windows Package Manager. Open Terminal or PowerShell as Admin and run:
    winget install 9WZDNCRFJBMP
  • System File Check: Run sfc /scannow in an elevated Command Prompt to fix corrupted system files that may be preventing the Store from working.

WSreset.exe geeft na een paar minuten een foutmelding (zie bijlage)
Hoe kan ik SFC / Scannow ingeven?
Bericht automatisch samengevoegd:

sorry bijlage vergeten,hierbij

Bijlagen

• Fs Cap 0380.jpg
    Fs Cap 0380.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 2
Er staat meer dan alleen die wsreset.
SFC kan je ingeven door een command prompt als Administrator te starten.
Ennuh, bijlage?

Bijlage heb ik net ingegeven, en ook nog eens hierbij
ik heb sfc /scannow laten draaien en kreeg bijgaande melding dat iets is aangepast daardoor
(Zie resultaat ook in de bijlagen)
Na restart weer MS-store geprobeerd weer geen verbinding. zelfde ,melding als bij post #1
Bericht automatisch samengevoegd:

MS Store: Apps en Features: Zoals advies in post #2 uitgevoerd
Zowel herstellen als opnieuw instellen, werken beide niet, de stsatusbalk daarbij blijft akelig stil en doet verder niets.

Bijlagen

• Fs Cap 0380.jpg
    Fs Cap 0380.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 6
  • Fs Cap 0381.jpg
    Fs Cap 0381.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Heb je de laatste Windows Updates?

Controleer de netwerk- en tijdinstellingen
Tijd en datum: Een onjuiste tijd kan leiden tot problemen met de beveiligde verbinding. Ga naar Instellingen > Tijd en taal en zorg ervoor dat 'Tijd automatisch instellen' is ingeschakeld.

Proxy-instellingen: Schakel proxy's uit. Open Uitvoeren (Win+R), typ inetcpl.cpl, ga naar het tabblad Verbindingen, klik op LAN-instellingen en schakel 'Een proxyserver gebruiken voor uw LAN' uit.

DNS-cache legen: Open de opdrachtprompt als beheerder, typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.

De opdracht ms-windows-store:PurgeCaches wordt meestal uitgevoerd via wsreset.exe om de cache van de Microsoft Store te legen en problemen met de app-store op te lossen. Als dit fouten geeft, herstart dan de Microsoft Store Install Service in services.msc

Microsoft Store Install Service herstarten:
Zoek naar services.msc, vind "Microsoft Store Install Service", klik met de rechtermuisknop en kies 'Opnieuw opstarten'.

Bron: Internet 2026

Terug
Bovenaan Onderaan