Windows 11 onthoudt mapweergave niet

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

mijn Windows 11 onthoudt de gewenste mapweergave niet: kolombreedte en weergave 'details'. Net als Win 10 moet ik dat steeds weer instellen en slepen. Is dat te verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je daarna nog aangegeven dat dit voor alle mappen e.d. moet gelden?

Instelling op alle mappen toepassen
Wilt u dat de gekozen instelling de standaardinstelling is voor alle mappen? Doe dit zo:
  • Open de Verkenner.
  • Klik in Windows 10 op het tabblad Beeld. Klik in Windows 11 op het pictogram met de drie puntjes.
  • Klik op Opties.
  • Het venster 'Mapopties' opent. Klik op het tabblad Weergave.
  • Klik op Op mappen toepassen.
  • Klik op Ja.
  • Klik op Ok.
 
Laatst bewerkt:
Ja, had ik eerder al gedaan. Nu nogmaals geprobeerd: de optie is grijs en niet aanklikbaar. :(
 
Kijk hier eens naar. Een heel verhaal, weet niet of het iets oplost.

mijn Windows 11 onthoudt de gewenste mapweergave niet: kolombreedte en weergave 'details'. Net als Win 10 moet ik dat steeds weer instellen en slepen. Is dat te verhelpen?

Dat is al jaren zo en Microsoft lost dat niet op. Het gaat dan om de individuele mappen. Voor dit systeem was er een file in iedere map die dat onthield en dat was tienduizend maal beter.
 
Dit is wellicht een interessante optie: "the cache memory size (BagMRU Size)"
If you find Windows not remembering your folder view settings, you can increase the cache memory size (BagMRU Size) up to a maximum of 20,000 folders to be remembered instead of the default 5,000 folders.
Die cache kan te klein zijn/vollopen.
Bronnen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29423592#29423592
Op Tweakers wordt nog de nadruk gelegd dat je dan ook de rest nog goed moet doen:
Even in vogelvlucht:
Het gaat om een aantal stappen. De BagMRU registry update, de folder cache aanpassen, alle folders resetten, opnieuw opstarten, Een enkele folder juist instellen en vervolgens apply to all gebruiken.

Tis het proberen waard.
 
In zijn soort muziek/video/document werkt de apply on all folders wel redelijk goed maar dat is een zeer grove methode. Dat is heel wat anders dan individuele mappen. Die bagMRU deugt van geen kant en ben er wel honderd maal mee aan de slag geweest. Het werkt niet en 20.000 folders is niets! De rest ook goed doen? Proberen kun je altijd, maar het is en blijft een waardeloze gang van zaken. Voor iedere individuele folder zou Windows Verkenner de instellingen probleemloos moeten kunnen onthouden en dat is in de praktijk niet zo.
 
De Tweaker leek er baat bij te hebben, er zijn vaak zoveel nieten dat het me de moeite lijkt om dit wel te proberen.
 
Apart. Is iets waar miljoenen gebruikers elke dag last van hebben toch? Begrijp ik nu goed dat over de hele wereld miljoenen gebruikers elk kwartier of uur zitten te slepen en en de weergave opnieuw instellen? Apart.


Wat anders: ondanks correcte instellingen plakt Word tekst met een andere opmaak (uit andere documenten) niet zonder opmaak, of voegt de opmaak samen. Elke keer zie ik weer de opmaak van de bron. Kan dat anders?
 
Apart. Is iets waar miljoenen gebruikers elke dag last van hebben toch? Begrijp ik nu goed dat over de hele wereld miljoenen gebruikers elk kwartier of uur zitten te slepen en en de weergave opnieuw instellen? Apart.
Dat begrijp je goed. Ik zeg dat dit het geval is. Wel kun je het instellen zoals ik heb aangegeven maar individueel lukt het niet om die instellingen te onthouden. Vanaf 2011 is dit al het geval en ik heb wel zo'n honderd artikelen van internet die over dit onderwerp gaan en het is mij nog nooit gelukt om dit 100% te krijgen.

Mijn computer is net nieuw en ik heb zeker nog geen 5000 mappen geopend.
Dat is natuurlijk niet de issue. Je moet alle mappen rekenen op de pc want je wilt daar waar je bent en de instellingen doet de weergave onthouden wordt.

Wat anders: ondanks correcte instellingen plakt Word tekst met een andere opmaak (uit andere documenten) niet zonder opmaak, of voegt de opmaak samen. Elke keer zie ik weer de opmaak van de bron. Kan dat anders?
Daar kun je beter een nieuwe topic in de juiste sectie over openen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan