Windows 11 snel typen numeriek toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemorgen,
Bij een nieuwe laptop met Windows 11 hebben we een vreemd probleem tijdens typen.
Als er met numeriek toetsenbord snel bijvoorbeeld 0,02 wordt ingevoerd dan komt er 00,2 te staan.
Bij elk programma.
Met toetsenbord draadloze of vaste verbinding.

Wat zou dat kunnen zijn?

(oh vorige laptop had Windows 10 en weet niet 100% of het aan Windows zelf ligt maar kan niets anders bedenken).
 
Laatst bewerkt:
Heb je dit ook als je boot in de Command-prompt ipv Windows opstarten?
 
Ha @bron, dat heb ik nog niet geprobeerd. Trouwens ook nog een CMD prompt niet geprobeerd. Ga beide proberen, ben benieuwd.
 
Heb CMD prompt laten proberen en geeft zelfde resultaat. Opstarten in command prompt moet ik zelf doen, dat kan pas dinsdag.
Vind het een gek iets overigens.
 
Mijn zoon heeft dit ook in zijn laptop. Bij reparatie was het toetsenbord vervangen, was niet de oplossing. Nu wacht hij op een beslissing: hele moederbord vervangen OF geld terug OF nieuwe laptop van hetzelfde type.
 
Dit kom ik tegen op het wereld wijde web

Het numeriek toetsenbord werkt niet goed


Typ in het startvenster: muis.
Kies: muisbesturingstoetsen.
Zet de schakelaar achter Muisbesturingstoetsen op Uit.


Maar heb geen idee wat er bedoelt wordt met 'niet goed'
 
bedankt @ maestro12 voor reactie maar dit lijkt me een ander probleem
 
Heb je dit ook als je boot in de Command-prompt ipv Windows opstarten?

Hoi bron, tijdens command prompt in Windows ook hetzelfde probleem.
Tijdens command prompt in recovery mode (WinRE) niet!
 
Oh en aanvulling als er snel bijv .3 wordt getypt werkt het ook niet (er komt niets in kladblok te staan) en verspringen schermpjes.
 
De oplossing is gevonden. Door het .3 en verspringen schermpjes kwam ik erop dat die laptop de software WindowPad heeft geïnstalleerd. Om schermen d.m.v. Windows + pijltjestoetsen te verplaatsen. Maar Windows 10/11 kan dat netjes zelf zonder die software.
Toen ik die software uit had gezet was het probleem opgelost.

Dank allen voor meedenken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan