Windows 11 start niet op

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Dag beste

Na een stroomonderbreking is mijn pc uitgevallen , nu start hij op met de eerste schermen maar na het Asus scherm komt normaal het Windows inlogscherm maar dat blijft zwart. Wat kan ik doen voor dit te herstellen het is een nieuwe pc nog geen 2 maanden oud

System backup terugzetten is de eenvoudigste oplossing, maar dan moet u natuurlijk wel een system backup gemaakt hebben toen alles nog goed werkte.

Andere optie is de pc starten met een Windows installatie set en dan kiezen voor de hersteloptie.

Ik heb al geprobeerd om de pc enkele keren opnieuw op te starten zodat hij in automatisch herstel komt maar dan lukt niet en hij wil over een half uur terug proberen
Bericht automatisch samengevoegd:

Een back-up heb ik nog niet gemaakt je gaat er vanuit dat een nieuwe pc toch even werkt

Als ik systeemherstel probeer krijg ik volgende melding

u moet opgeven welke installatie van windows u wilt terugzetten als systeemherstel wilt gebruiken

Ik kan opnieuw installeren maar dan ben ik alle bestanden kwijt

Laatst bewerkt:
Haal de schijf eruit en zet deze in een USB enclosure.
Dan kan je eerst redden wat er te redden valt.

Het is geen SSD het is zo een mvne ofzoiets daar heb ik geen houder voor

Kun je Windows 11 niet in safe mode opstarten als je niet in het systeem komt want alle uitleg die ik vind moet je eerst in Windows 11 wat doen en dan opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
Dat kan je proberen met 1 van de F toetsen (8 t/m 12) tijdens het starten van je PC.
Zelf zou ik de voorkleur geven aan het eerst proberen te redden van je data.

De houder komt morgen binnen vroeger boot ik op met een Ubuntu schijf en haaalde ik er zo de data vanaf maar ik heb geen Ubuntu schijf meer en geen brander meer om die te maken

Dat mag uiteraard ook een USB stick zijn.

F8 brengt je naar het voorscherm de 9 en 10 doen niks en USB is leuk maar je moet een pc hebben om die te maken

Dat kan overal uiteraard.
Laptop?
Buren? Vrienden?

Terug
Bovenaan Onderaan