Windows 11 start niet op

Zou je misschien wat leestekens in je bericht kunnen plaatsen?

de software die beschreven staat maakt een bestand aan dat de backup is, ik zou graag ten alle tijden een harde schijf hebben die precies dezelfde is als de windows boot schijf dus inclusief de windows bestanden

Je bedoelt dus een image. Dat kan bijvoorbeeld met EaseUS Todo Backup.

Bij een system backup (zoals beschreven) wordt alles van de opstartschijf (C:) meegenomen wat nodig is. Dus ook alle windows onderdelen en aanverwante software. Het is op een paar kleine dingetjes na (die niet relevant zijn) een copy van de C-schijf.

Je bedoelt dus een image. Dat kan bijvoorbeeld met EaseUS Todo Backup.
easus todo backup maakt dus 1 bestand wat vermoedelijk een iso is.
Maar ik had graag een exacte kopie van de harde schijf dus inclusief alle bestanden .
Zodat ik bij problemen de bestanden van de NAS of externe harde schijf kan kopieren naar een nieuwe harde schijf .
Deze in de pc zet en terug windows kan opstarten zoals de dag voordien.

Om een 1-op-1 kopie (kloon) van een harde schijf te maken,
heb je speciale software nodig, omdat Windows deze functie niet ingebouwd heeft. Je kunt een programma zoals Macrium Reflect, AOMEI Partition Assistant of EaseUS Disk Copy gebruiken om de bronschijf naar een doelschijf te kopiëren. Zorg ervoor dat de doelschijf even groot of groter is dan de bronschijf en sluit deze aan voordat je het kloonproces start

de kloon programma's werken eenmalig, ze willen direct de ssd waar je het op zet in partities maken.
Is er geen programma die de inhoud van de C schijf kopieert naar een lokatie op de nas en dagelijks kijkt welke bestanden veranderd zijn en deze update (kloont) ?

Terug
Bovenaan Onderaan