Windows 11 systeemherstel

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi ik wil systeemherstel in windows 11 activeren. Wat is de aanbevolen percentage voor een 500GB schijf en moet Restore ook ingeschakeld zijn en op hoeveel %.
Systeemhertsel.webp

Dit is op een laptop en ik heb nog geen extra partitie erop. En ik vindt een backup maken op een externe disk via usb zo lang duren

Voor 500GB is 5% precies goed.

Nee, u hoeft geen herstelpunt aan te maken van een "HERSTEL"- of herstelpartitie. Windows Systeemherstel is uitsluitend bedoeld voor de actieve schijf van het besturingssysteem (meestal C : ) om wijzigingen in systeembestanden en het register bij te houden.

En ik vindt een backup maken op een externe disk via usb zo lang duren
Het klopt dat een SSD in de praktijk zeker 10 keer sneller is dan USB 3.2 maar vergeet niet dat de snelheid van een SSD flink naar beneden gaat als je binnen 1 drive van partitie naar partitie wegschrijft omdat lezen én schrijven op dezelfde drive moet gebeuren.

Zelf gebruik ik USB 3.2 gen.2 en dat werkt prima bij een backup.

Nee, u hoeft geen herstelpunt aan te maken van een "HERSTEL"- of herstelpartitie. Windows Systeemherstel is uitsluitend bedoeld voor de actieve schijf van het besturingssysteem (meestal C : ) om wijzigingen in systeembestanden en het register bij te houden.
Okay bedankt
Bericht automatisch samengevoegd:

Okay befa
Het klopt dat een SSD in de praktijk zeker 10 keer sneller is dan USB 3.2 maar vergeet niet dat de snelheid van een SSD flink naar beneden gaat als je binnen 1 drive van partitie naar partitie wegschrijft omdat lezen én schrijven op dezelfde drive moet gebeuren.

Zelf gebruik ik USB 3.2 gen.2 en dat werkt prima bij een backup.
Okay ik zal dan op een externe SSD proberen via USB 3.2

Okay ik zal dan op een externe SSD proberen via USB 3.2
De zwakste schakel bepaalt de snelheid.
Laptop én externe SSD én USB-kabel moeten 3.2 zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan