windows 11 verkenner laat "geknipte" bestanden staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
In verkenner; zowel bij het gebruik van de muis, als bij de toetscombinatie Ctrl+x worden bestanden niet geknipt. Ik gebruik dit om bestanden te verplaatsen van de ene map naar een andere.
Enig idee hoe dat komt?
 
Is het een fout met de accounts? Bent u aangemeld als Administrator? Zijn het systeem mappen?
 
Bestanden kun je toch ook verplaatsen door te slepen?
 
Bestanden kun je toch ook verplaatsen door te slepen?

Klopt. Maar dat is jammer genoeg geen oplossing voor dat eigenaardige gedrag van verkenner.

Dat er andere file managers bestaan, ben ik me bewust. Ik gebruik ze ook wel. Maar bij het openen van een pad bij "exchange" wordt steeds verkenner geopend en dan is de kortste weg meestal verder werken in verkenner.
 
Ik heb nog nooit "knippen" gebruikt. Kan er niets zinnigs over zeggen. sfc /scannow uitvoeren en een chkdsk /f kan geen kwaad.

In het Engels is dat cutting?

It effectively means delete it from here and move it elsewhere using the paste command (hold down Ctrl and press V).
 
Laatst bewerkt:
Je zal als Administrator ingelogd moeten zijn om bestanden te verwijderen waarvan je niet de eigenaar bent. Als alternatief kan degene met administrator account jou de beheer rechten geven van bepaalde bestanden en mappen.

Wanneer het probleem blijft bestaan dan zouden de bestanden in gebruik kunnen zijn door een programma. Beide problemen worden door Schoone PC behandeld op de volgende pagina: https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html#geblokkeerde_bestanden
 
TC is volgens mij TotalCommander en werkt met meerdere openstaande verkenners in 1 scherm .. Voor de één overzichtelijk, voor de ander een chaos.
Lukt het (verplaatsten van bestanden) met je andere filemanagers dan wel ?

Het zal vast een rechtenkwestie zijn waar je tegenaan hikt ..
 
Als het rechten of machtigingen zijn, zou TS wel een melding krijgen. Is de toetscombinatie niet vastgelegd in een ander programma?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan