Windows 11 Wallpapers & inlogscherm + Control-Alt-Delete

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
64
Hoi Helpers:rolleyes:

Ik hoop dat jullie met mij willen denken en dat wij samen tot een oplossing te komen.:thumb:

In het kort: ik bleef maar een ongewenste achtergrond krijgen op het Windows 11 vergrendelscherm. Via een link van ander forum ben ik flink aantal stappen doorlopen, alleen helaas iets te enthousiast geweest bij de wallpapers aankomend door de "overbodige ongewenste" mappen te verwijderen. Later heb ik na wat goochelen toch weer het Vergrendelscherm met wallpaper terug kunnen krijgen.

Deze link met het stappenplan was ik aan het volgen, alleen iets te spoedig de mappen verwijderd: ->>>>>>>>https://www.tenforums.com/tutorials...ck-screen-background-images-windows-10-a.html <-------

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2096798 <----- Dit betreft het "oude' topic met de nodige voor geschiedenis / schermopnamen.

Helaas blijft het vervolg scherm waar je inlogt op zwart staan, dit geld ook voor Control-Alt-Delete scherm vanuit Windows opgeroepen. Ik heb het sterke vermoeden dat ik de "standaard" blauwe windows mappen mis en eerlijk gezegd zou ik niet weten waar deze geplaatst moeten worden, al heb ik ze nog niet. Kan ik met iemand kijken hoe de structuur bij diegene loopt, en waar wat staat? Zodat ik het systeem weer "origineel" krijg.

Wie heeft hier mogelijk een oplossing voor? Alle ideeën en suggesties zijn welkom :-( ;w Zou toch zonde zijn om alles opnieuw te moeten installeren door deze misstap.:(
Ik heb het sterke vermoeden dat ik de standaard Windows blauwe wallpapers mis, maar ik weet niet precies in welke structuur ze waar precies moeten komen te staan.


Het is mij gelukt om de wallpaper bij het eerste Vergrendelscherm weer terug te krijgen, Nu blijft alleen het scherm erna, waar hij je account en password vraagt op zwart staan (+ Control-Alt-Delete vanuit Windows).


IMG_20211031_093933.jpg

IMG_20211031_103540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie wil er samen met mij even mee kijken met TeamViewer en zo vergelijken met jou versie? Ik zou graag het e.a. willen uitsluiten en vergelijken met elkaar.

BVD!! Gr, Katz
 
Laatst bewerkt:
De standaard Windows 11 wallpapers staan in:
Code:
C:\Windows\Web\Screen

Meer wallpapers e.d. in de submappen van:
Code:
C:\Windows\Web
 
Helaas zo simpel ligt het niet, lees ook even de gegeven links die erbij zitten.
Met wie kan ik even samen controleren? Zodat het bij mij ook weer goed staat.

Ik heb het sterke vermoeden dat ik de volgende wallpapers mis nu:
Bvd!!! Katz


Find_custom_lock_screen_image-18a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lees ook mijn handtekening.
Zeker na gerommel in het register op de SID's ga ik daar niet aan beginnen.
Zet ook dit op Aan:

LC.png
 
@ edmoor, helaas haalt dit geen wonderen uit, deze stond overigens al aangevinkt. Zal hem eens uit/aan zetten.
 
Doe anders eens een herstel van je Windows installatie.
Wellicht dat dat het probleem corrigeert.
Daarbij raak je niets kwijt.
 
Hey edmoor:

Bedankt voor je suggestie! Ik wist niet dat je dit kon doen zonder data verlies:confused
Dat is zeker een goede suggestie. Hopelijk pakt hij dit gedeelte idd ook mee:thumb:
 
Laatst bewerkt:
@ edmoor, helaas krijg ik het niet voor elkaar. Zie bijgevoegde screenshots.

IMG_20211031_122506.jpg

IMG_20211031_122620.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20211031_122538.jpg
    IMG_20211031_122538.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Daar kan ik dan verder helaas ook niet bij helpen.
Plaats dat txt bestand eens hier.
Misschien dat iemand er een oorzaak mee kan vinden.
Wat me wel opvalt is dat kennelijk niet C: maar G: je systeemschijf is?
 
Ik zal de log opzoeken en hier posten. Ik heb geen idee waarom hij met de G schijf komt. Dat is volgens mij de USB stick zelf waar ik mee boot op dat moment.:rolleyes:;)

Hierbij de logefile als bijlagen:
 

Bijlagen

  • SrtTrail.txt
    10,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Systeemherstel moet je niet starten vanaf een USB stick maar door de PC te herstarten terwijl je de shift toets ingedrukt houdt.
 
Niet de spatiebalk maar de shift knop.
 
Helaas reageert hij daar niet op. Ik zie alleen snel voorbijkomen, DEL voor de bios en F8 voor de boots.
 
Gewoon de shift toets vast houden tot je in het herstel scherm bent.
 
Wat kan je precies met deze tool, wat is de bedoeling ervan op dit moment? Ik hoor het graag. Bvd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarmee kan je heel veel instellingen in Windows eenvoudig naar wens aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan