WINDOWS 11

dinth118

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Besturingssysteem
windows 11
Office versie
2007
Goede middag.

Na windows XP-7-8-8.1-10 ben ik doorgegaan met een nieuwe computer waarop windos11 is geïnstalleerd.

Met win.10 heb ik regelmatig een muziek CD gebrand met het CD brandprogramma : CD BURN XP, op TDK CD-R80 700MB.
Op verschillende schijfjes heb ik 60,80 en zelfs 100 tracks gebrand, alle tracks hebben het formaat MP3
Alles zonder problemen.
Met windows 11 lukt dat niet meer,
Pas als ik het aantal terug breng naar 30 tracks tart het brandproces.
Het is voor mij een raadsel.

Groeten Dinth118

Het lijkt erop dat je een Audioschijf maakt in plaats van een Dataschijf.

1776077827167.png

Laatst bewerkt:
Dat weet ik, is ook de bedoeling.
Ik activeer ook de audio schijf.

Dan wordt er dus een originele Audio CD gemaakt en geen CD waarop MP3 bestanden staan en passen er veel minder tracks op.
Als dat eerder wel werkte heb ik geen idee waarom dan in Windows 11 niet.

Ja, dat zei je al.
Maar het blijven geen MP3 bestanden als je een Audio CD maakt.
Deze worden dan geconverteerd naar CDDA.

Zie ook:

Ja, dat zei je al.
Maar het blijven geen MP3 bestanden als je een Audio CD maakt.
Deze worden dan geconverteerd naar CDDA.

Zie ook:
Zeg maar gewoon audio-CD. Wat op een audio cd staat is geen bestandsformaat. Windows geeft het wel een naam, zoals track01.cda, maar dat is puur virtueel.

Klopt.
Maar mijn punt is dat er dan veel minder tracks op een CD passen dan bij een Data CD.

Op een audioCD past gemiddeld 80 minuten aan muziek, met een gemiddelde tracklengte van 4 minuten per track kan je ongeveer 20 tracks kwijt.

Met MP3 als dataCD kan je theoretisch aanzienlijk meer tracks kwijt, het ligt wel aan de opnamekwaliteit daarvan, oftewel de bitrate.

Een redelijke mp3, wat feitelijk al gecomprimeerd is, is afhankelijk van de kwaliteit, 3 tot 5 megabyte. Op een CD past ruim 700 megabyte, dus je kan op een data-CD meer muziek kwijt dan op een audio cd.

beste Aar, ik plaats de door mij gebrande schijf met 100 MP3 tracks in mijn auto dan speelt de cd speler alles af. Als ik het dan goed begrijp heb ik een data schijf gemaakt.
de bestanden zijn tussen 4 -8 KB.
Dan geen audio schijf branden?

Dan kan je CD-speler in je auto dit als data-CD afspelen. De bestanden kunnen overigens nooit 4 -8 KB zijn. Je zal wel Megabyte (MB) bedoelen.

klopt helemaal, moet zijn 4-8 MB, sorry vergeef het me ik ben pas 82 jr.
Ik ga morgen een dataschijf branden.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Autoradio kan geen USB sticks aan?
Cd's zijn wat achterhaald, ik draai alles van een USB stick in de flac extensie via mijn auto radio.
Ben dan wel bijna 10 jaar jonger.😁

Zo doe ik het ook, met een USB stick van 32GB die ook niet opvalt:

1776089659424.png

Ouderwets jongens, nooit van Spotify gehoord? 😂

Terug
Bovenaan Onderaan