Windows 2000 HD geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Jullie zeggen allebei wat anders.

- De een zegt: op twee partities een Swap file.
- De adere zegt: op een partitie een Swap file.

Wie van jullie twee is het beste?

Nog even een opmerking over het vorige bericht:

Je hebt inderdaad gelijk, ik heb op partitie D de minimale en maximale grote op 128MB gezet. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart.

Een paar uur later toen ik de computer aanzette en op het internet ging surfen (met Opera), kreeg ik de melding dat ik te weinig virtueel geheugen had.

Opera ging toen raar doen en met afsluiten van de zat ie ook vast. Toen heb ik de Swap file maar weer op de originele grote ingesteld (96MB / 192 MB Max.).

Misschien kwam dat doordat ik de minimale en maximale waarde op partitie D verkeerd had ingesteld zoals je zij.

Heeft iemand reactie of opmerkingen?

Maak zelf een keuze zou ik zeggen.
Als windows de swap te klein vindt, dan vergroot hij deze zelf. Waarschijnlijk was 128 te klein.
Ik zou dan persoonlijk op C: een swap maken van minimaal en maximaal 256MB maken en net zo lang vergroten tot windows niet meer zeurt.
De reden dat de min en max gelijk moet zijn (moeten is wat overdreven), is dat de swap minder fragmenteert.

Hallo,

Ik ga de manier die je in een vorig bericht zei, ook nog even uit proberen.

Ik laat jullie via het forum weten welke manier het beste werkt.

Reactie's zijn welkom.

Wat denk je hiervan?

Sarvo zei:
Maak zelf een keuze zou ik zeggen.
Als windows de swap te klein vindt, dan vergroot hij deze zelf. Waarschijnlijk was 128 te klein.
Ik zou dan persoonlijk op C: een swap maken van minimaal en maximaal 256MB maken en net zo lang vergroten tot windows niet meer zeurt.
De reden dat de min en max gelijk moet zijn (moeten is wat overdreven), is dat de swap minder fragmenteert.

Als je 64MB aan geheugen hebt, dan configureer je je pagefile op c op maximaal 64MB, dat is het uiterste minimum.
Op een andere partitie die geformatteerd is en gereserveerd voor pagefiles bijvoorbeeld d of e of x configureer je als minimum 64MB en maximum 2x het fysieke geheugen.
Hiermee bereik je dat je totale "geheugen" dan eigenlijk 3x zo groot is geworden.:cool:
De ruimte op je c wordt hiermee groter en is statisch, terwijl op de partitie van de pagefile de ruimte dynamisch is.
Ik heb mijn servers ook zo geconfigureerd en het werkt perfect.
Het is inderdaad tijd voor een besluit, ik hou het hierbij en lees het resultaat wel weer...

Laatst bewerkt:
Wat meer uitleg:

Het kan gebeuren dat u de melding krijgt dat het "virtuele geheugen" te klein is. Problemen met het virtuele geheugen in Windows XP zijn vrijwel altijd te herleiden tot niet genoeg intern RAM geheugen in combinatie met een te kleine "swapfile" ( pagefile ofwel het stukje harde schijf dat windows voor geheugenopslag gebruikt). De combinatie RAM ( fysiekgeheugen) en de swapfile grootte ( virtueel geheugen) is de hoeveelheid geheugen dat windows kan aanspreken en gebruiken om alle processen in stand te houden. De beste manier om dit soort foutmeldingen te voorkomen is :

1) zorg voor voldoende fysiek intern geheugen ( aanbevolen minimaal 256 MB )
2) vegroot uw virtuele geheugen.

Open Start en klik met rechts op "deze computer" en kies dan "eigenschappen"
Klik op het tabblad "geavanceerd" en dan op de knop "instellingen"
Kies wederom het tabblad "geavanceerd" en klik op "wijzigen" in het kader van het virtueel geheugen.
Klik op het station dat reeds het virtuele geheugen bevat en selecteer "aangepaste grootte"
Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarden in ( ongeveer 3 x de hoeveelheid intern RAM geheugen) U ziet in het kader hoe groot de vrije ruimte nog is.

Sluit af met O.K. en Toepassen en u dient de pc te herstarten. U heeft nu een statische swapfile in plaats van een dynamische zoals Windows die beheert. Dynamische swapfile gaat wat vriendelijker met de vrije schijfruimte om maar de prestaties zijn minder vanwege de handelingen die nodig zijn om de swapfile naar behoefte te vergroten en verkleinen.

Mocht u meerdere partities op uw systeem hebben dan adviseer ik het virtuele geheugen op een andere partitie in te stellen dan de partitie waarop het besturingssysteem staat.

Hoi,

Bedankt voor de uitleg.

Het RAM geheugen uitbreiden heb ik al geprobeerd, maar dit was wat moeilijk omdat er een ander soort geheugen in moet. In de winkel zeiden ze dat een Compaq PC (Van dat merk is m'n PC) niet altijd even compatible is met geheugen.

Ik ga de instellingen van de uitleg proberen, ik heb 3 partities dus maak ik de Swap file op partitie 2 (Partitie 1 is besturingssysteem en partitie 3 is te klein). Ik hou jullie op de hoogt via het forum.

Reactie's zijn welkom.

Hallo,

Ik heb besloten om het toch maar niet meer te proberen, ik laat het wel zo. Volgens mij is de enige oplossing nieuw geheugen kopen of een andere harde schijf kopen.

Iedereen bedankt voor de hulp en reactie's

Wilburt zei:
Hallo,

Ik heb besloten om het toch maar niet meer te proberen, ik laat het wel zo. Volgens mij is de enige oplossing nieuw geheugen kopen of een andere harde schijf kopen.

Iedereen bedankt voor de hulp en reactie's

Dus je gooit het bijltje er gewoon bij neer als het even tegenzit.....
Begin eerst eens met iets van iemand aan te nemen en probeer dat zoals het is geschreven, als je voorzichtig doet maak je meestal niets kapot, maar ervaring is de beste leermeester.
Ik heb zelf Compaq machines en die problemen heb ik ook gehad.
Nu heb ik niet alleen Compaq machines ik bouw en pas machines aan aan mijn wensen.
Ik heb 3 Compaq machines, een deskpro uit 2000 een presario uit 99 en een presario uit 97.
Drie totaal verschillende machines.
Je kan veel leren door gewoon te proberen, als het dan niet werkt probeer je net iets anders als je vorige poging tot dat je je doel bereikt.

Mooi voorbeeld, mijn presario uit 99 heeft 3 geheugenbanken, ik had er drie verschillende dimms met drie verschillende snelheden in gestoken totaal 256MB.
Het werkte wel, maar niet goed.:(
Ik heb eens op de modules gekeken en de snelheden vergeleken en wat dacht je wat?
Ik had ze niet op de juiste volgorde gestoken en dat gaf fouten.
Nu heb ik de langzaamste voorop gezet en de snellere er achter en het werkt perfect...:thumb:

Maar als jij zo veel geld hebt dat je nieuw materiaal kunt kopen, dan moet je dat vooral doen.....
Als je het oude dan kwijt wilt dan weet ik er mogelijk wel iemand voor.....;)
Het is in ieder geval wel zo dat je er wel iets voor over moet hebben als je zelf aan een machine wilt knutselen.
Soms gaat dat met vallen en opstaan.
Op het internet kom je allerlei berichten tegen van mensen die precies weten welk geheugen of schijven of andere zaken voor welke machine het beste is, maar je moet wel goed zoeken.....!
Dit is overigens wel de laatste keer dat ik zo op dit artikel heb gereageerd, want als je wilt opgeven dan ga ik me geen moeite meer voor je doen hier op het forum.

Succes!

Hallo allemaal,

Ik ging stoppen met het proberen omdat m'n computer heel traag werd. Ik was laatst bezig met een document, toen kreeg ik een blauw scherm met een "Memory Dump". Ik moest toen de computer opnieuw opstarten, m'n document had ik niet opgeslagen die was ik dus kwijt.

Ik vond dat heel lastig dus ben ik maar weer overgestapt op Windows ME. Nu is m'n probleem opgelost. De schijfactiviteit van de hardeschijf is minder geworden.

Iedereen bedankt voor de reacties, tips en hulp. :thumb:

Waarom meld je je vraag niet af als opgelost?

Wilburt zei:
Hallo allemaal,

Ik ging stoppen met het proberen omdat m'n computer heel traag werd. Ik was laatst bezig met een document, toen kreeg ik een blauw scherm met een "Memory Dump". Ik moest toen de computer opnieuw opstarten, m'n document had ik niet opgeslagen die was ik dus kwijt.

Ik vond dat heel lastig dus ben ik maar weer overgestapt op Windows ME. Nu is m'n probleem opgelost. De schijfactiviteit van de hardeschijf is minder geworden.

Iedereen bedankt voor de reacties, tips en hulp. :thumb:

Als je vraag is opgelost dan is het handig als je dat dan aangeeft door onder aan rechts te klikken op de vraag is opgelost.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan