Windows 2000 HD geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Oh, nu heb ik hem door. Ik zal het proberen, als het niet werkt, wordt het tijd voor een andere harde schijf. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Verstandig gebruik van de harde schijf...

Sarvo zei:
Je kan de swapfile minimaal en maximaal instellen op 256MB. Als de minimale en maximale waarde gelijk zijn, zal je swapfile minder snel fragmenteren, wat de schijfactiviteit kan reduceren.
Het swapfile op een ander schijf zetten is nog beter, maar dat gaat bij jou dus niet.

Het is inderdaad zo dat je vanaf Fat32 de NTFS partities niet kan zien, ik bedoelde het goed, maar schreef het verkeerd.
Als ik het verhaal van het begin goed gelezen heb, is het fysieke geheugen 64MB.
Mijn idee is dat de indeling van je schijf het verstandigst er ongeveer zo uitziet:
1 partitie voor besturingsysteem.
1 partitie voor je pagefile +/- 2X de grootte van het fysieke geheugen, inderdaad onder andere vanwege Swapping.
1 partitie voor je programmatuur.
Als je met een multiboot wilt zullen er uiteraard meer partities zijn.

Het slimst doe je het als je virtuele geheugen van de c: partitie gelijk houdt aan de grootte van het fysieke geheugen en op de swap partitie 2X de grootte van het fysieke geheugen maakt.
Het resultaat zal zijn dat je virtuele geheugen een stuk groter wordt en er minder swap activiteit is.
 
Laatst bewerkt:
Waarom indexing uitzetten?

Wilburt zei:
Hallo, bedankt voor je reactie.

Bij Windows ME wordt het gebruik van de Swap file zelf geregeld door Windows. Bij Windows 2000 is dit niet meer zo, kan dit er wat mee te maken hebben?

En heeft het uitzetten van de Indexing Service ook nut?


Indexing houdt alleen een soort database bij.
 
mcp-mario zei:
Het is inderdaad zo dat je vanaf Fat32 de NTFS partities niet kan zien, ik bedoelde het goed, maar schreef het verkeerd.
Als ik het verhaal van het begin goed gelezen heb, is het fysieke geheugen 64MB.
Mijn idee is dat de indeling van je schijf het verstandigst er ongeveer zo uitziet:
1 partitie voor besturingsysteem.
1 partitie voor je pagefile +/- 2X de grootte van het fysieke geheugen, inderdaad onder andere vanwege Swapping.
1 partitie voor je programmatuur.
Als je met een multiboot wilt zullen er uiteraard meer partities zijn.

Het slimst doe je het als je virtuele geheugen van de c: partitie gelijk houdt aan de grootte van het fysieke geheugen en op de swap partitie 2X de grootte van het fysieke geheugen maakt.
Het resultaat zal zijn dat je virtuele geheugen een stuk groter wordt en er minder swap activiteit is.

Hoi, weet je ook hoe ik de Swap file op de 2e partitie krijg? Kan ik dit in Windows doen of heb ik daar andere programma's voor nodig?

Is het verstandig om de Index sevice uit te zetten of niet, het is volgens mij een database waardoor het zoeken van bestanden sneller gaat.

Ik hoor graag jullie reactie.
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat weet ik......

Wilburt zei:
Hoi, weet je ook hoe ik de Swap file op de 2e partitie krijg? Kan ik dit in Windows doen of heb ik daar andere programma's voor nodig?

Is het verstandig om de Index sevice uit te zetten of niet, het is volgens mij een database waardoor het zoeken van bestanden sneller gaat.

Ik hoor graag jullie reactie.
Dat klopt wat het indexeren aangaat.....
Zoals al eerder een keer is voorbij gekomen is er al geschreven dat als je een partitie met NTFS hebt geformateerd, dan kan je die niet meer zien vanaf je FAT32 partitie.
Dan moet je een conversie uitvoeren en die doe je zo:
Ga naar start en klik op uitvoeren.
voer cmd in.
Voer dan in als je bijvoorbeeld d: wilt converteren naar NTFS:
convert d: /fs:ntfs /v (vergeet de spaties niet!)
Met /v geef je aan dat je het proces wilt zien, v staat voor view.
Als je dat ook met de andere partities wilt doen dan verander je alleen de partitie letter en klaar is kees.
Zo simpel is het.
Let wel op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dit proces kan je niet meer ongedaan maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hallo, badankt voor de uitleg.

Volgens mij kan ik de NTFS partitie vanuit FAT32 wel zien. Als ik vanaf mijn Windows ME computer naar de gedeelde NTFS schijf van Windows 2000 kijk (via het netwerk). Ik kan dan ook gewoon documenten openen (behalve mappen van andere gebruikers).

Ik dacht eerst ook altijd dat je vanuit FAT32 geen NTFS partities kon zien. Misschien is dit met Windows 2000 wel mogelijk.

Ik hoor graag jullie reactie.
 
Je zegt het zelf al: via het netwerk. De netwerkkaart vertaalt de boel in iets begrijpbaars voor de ander pc.
Stel je voor dat het ook via een netwerk niet zou werken... dan heb je rare situatie op het internet: 3 kwart ntfs, 1 kwart fat32 (gokje)... dan kan een kwart van de pc's niet eens het net op volgens mij :D
 
mcp-mario zei:
Het is inderdaad zo dat je vanaf Fat32 de NTFS partities niet kan zien, ik bedoelde het goed, maar schreef het verkeerd.
Als ik het verhaal van het begin goed gelezen heb, is het fysieke geheugen 64MB.
Mijn idee is dat de indeling van je schijf het verstandigst er ongeveer zo uitziet:
1 partitie voor besturingsysteem.
1 partitie voor je pagefile +/- 2X de grootte van het fysieke geheugen, inderdaad onder andere vanwege Swapping.
1 partitie voor je programmatuur.
Als je met een multiboot wilt zullen er uiteraard meer partities zijn.

Het slimst doe je het als je virtuele geheugen van de c: partitie gelijk houdt aan de grootte van het fysieke geheugen en op de swap partitie 2X de grootte van het fysieke geheugen maakt.
Het resultaat zal zijn dat je virtuele geheugen een stuk groter wordt en er minder swap activiteit is.

Hallo,

Het is wel fijn dat de netwerkkaart alles "vertaalt" naar FAT32, anders zou je ook nooit een newerk kunnen maken tussen Windows 2000/NT en Windows 95/98/ME.

Nu nog even over de Swap file:

Ik ben nog bezig om bovenstaande tip uit te voeren (Ik heb Windows 2000 opnieuw geinstalleerd omdat ik nog een ander probleem heb met een printer op een netwerk, dit probleem staat ook op het forum.) Ik ga het zo doen als het hierboven is beschreven. Ik snap nou ook hoe het werkt en de vraag van mij bij over hoe ik de Swap file op partitie 2 kreeg was een beetje overbodig.

Als er iemand is die nog een tip of opmerking heeft, hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je het in vredesnaam over?

Het is niet mijn bedoeling je te beledigen:
Maar volgens mij heb je geen flauw idee waar je het nu over hebt.......!:eek:
Allereerst heeft je netwerkkaart niets met het type bestandssysteem te maken.:D
Het klinkt heel onnozel als je wilt meepraten over zaken waar je geen verstand van hebt.
Als je al wil meedoen, dan is het in ieder geval al zaak dat je weet waar je het over hebt.:thumb:
Het lijkt me dat je het hier over een zogenaamde multiboot hebt.:cool:
Dat is een situatie waar je meer partities hebt, waar je besturingsystemen op kunt hebben staan, die elk afzonderlijk vanuit een bootmanager te laden zijn.
Voor meer info over FAT, FAT32 en NTFS zie onderstaand:
http://www.flybyfrank.com/uitleg/kiezentussenntfsfatfat32.htm :thumb:
 
mcp-mario zei:
Het is niet mijn bedoeling je te beledigen:
Maar volgens mij heb je geen flauw idee waar je het nu over hebt.......!:eek:
Allereerst heeft je netwerkkaart niets met het type bestandssysteem te maken.:D
Het klinkt heel onnozel als je wilt meepraten over zaken waar je geen verstand van hebt.
Als je al wil meedoen, dan is het in ieder geval al zaak dat je weet waar je het over hebt.:thumb:
Het lijkt me dat je het hier over een zogenaamde multiboot hebt.:cool:
Dat is een situatie waar je meer partities hebt, waar je besturingsystemen op kunt hebben staan, die elk afzonderlijk vanuit een bootmanager te laden zijn.
Voor meer info over FAT, FAT32 en NTFS zie onderstaand:
http://www.flybyfrank.com/uitleg/kiezentussenntfsfatfat32.htm :thumb:

1 - tegen wie heb jij het nou?
2 - als je mensen niet wilt beledigen, doe dat dan ook niet
3 - uit jouw verhaal blijkt duidelijk dat je de bovenstaande berichten niet goed hebt gelezen
4 - Iedereen probeert gewoon mee te denken, respecteer dat ook.
 
Sarvo zei:
1 - tegen wie heb jij het nou?
2 - als je mensen niet wilt beledigen, doe dat dan ook niet
3 - uit jouw verhaal blijkt duidelijk dat je de bovenstaande berichten niet goed hebt gelezen
4 - Iedereen probeert gewoon mee te denken, respecteer dat ook.

Hier moet ik ff iets recht zetten.
Dit verhaal is geadresseerd aan Wilburt, kennelijk is dat niet duidelijk geweest, bij deze mijn excuses daarvoor.
De strekking van mijn verhaal is wel hetzelfde, als ik iemand had willen beledigen dan zou ik er niet een verwijzing naar een pagina bij doen, zodat zaken duidelijk worden.
Als je ergens over mee wilt praten, dan moet je tenminste wel een idee hebben waarover het gaat, is mijn idee, dat steek ik niet onder stoelen of banken.
Tenslotte als je iets niet weet dan ga je geen statement doen, maar een vraag stellen.
Zie reactie Wilburt over FAT32 en NTFS.
 
Ik vat em :D Het kwam wat onduidelijk over, vandaar...
 
Hallo, dit zeiden jullie in het begin:

Je zegt het zelf al: via het netwerk. De netwerkkaart vertaalt de boel in iets begrijpbaars voor de ander pc.
Stel je voor dat het ook via een netwerk niet zou werken... dan heb je rare situatie op het internet: 3 kwart ntfs, 1 kwart fat32 (gokje)... dan kan een kwart van de pc's niet eens het net op volgens mij


Ik snap wel dat een netwerkkaart niets te maken heeft met een bestandssysteem, een bestandssysteem is een manier van het plaatsen van gegevens op een harde schijf. We hadden het erover dat de netwerkkaar de vertaalt in iets begrijpbaars voor een PC met een ander besturingssysteem.

Ik heb ook geen multiboot systeem, ik heb een PC met Windows ME en een PC met Wndows 2000 Professional (NTFS), deze PC's heb ik samen in een netwerk.

Het is misschien allemaal wat onduidelijk overgekomen. Ik hoop dat ik dat nu heb rechtgezet!

Deze vraag ging over dat m'n Windows 2000 PC zoveel schijfactiviteit heeft. Ik ga er nog mee bezig om de tips uit te voeren.

Bedankt voor jullie reactie's, als er nog opmerkingen of tips zijn, hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Wilburt zei:
Hallo, dit zeiden jullie in het begin:

Je zegt het zelf al: via het netwerk. De netwerkkaart vertaalt de boel in iets begrijpbaars voor de ander pc.
Stel je voor dat het ook via een netwerk niet zou werken... dan heb je rare situatie op het internet: 3 kwart ntfs, 1 kwart fat32 (gokje)... dan kan een kwart van de pc's niet eens het net op volgens mij


Ik snap wel dat een netwerkkaart niets te maken heeft met een bestandssysteem, een bestandssysteem is een manier van het plaatsen van gegevens op een harde schijf. We hadden het erover dat de netwerkkaar de vertaalt in iets begrijpbaars voor een PC met een ander besturingssysteem.

Ik heb ook geen multiboot systeem, ik heb een PC met Windows ME en een PC met Wndows 2000 Professional (NTFS), deze PC's heb ik samen in een netwerk.

Het is misschien allemaal wat onduidelijk overgekomen. Ik hoop dat ik dat nu heb rechtgezet!

Deze vraag ging over dat m'n Windows 2000 PC zoveel schijfactiviteit heeft. Ik ga er nog mee bezig om de tips uit te voeren.

Bedankt voor jullie reactie's, als er nog opmerkingen of tips zijn, hoor ik dat graag.

Ho nou, volgens mij is hier iets van verwarring aan de hand......:eek:

1: Dat verhaal dat voorheen geschetst is over netwerkkaarten, is alleen van toepassing als je meerdere computers in een werkgroep of domein hebt.:cool:
Als je slechts 1 pc hebt met meerdere partities, waar meerdere besturingsystemen op staan, dan is dit verhaal over de netwerkkaart zeer zeker niet van toepassing.:shocked:
2: Een netwerkkaart zoekt verbinding met andere netwerkkaarten in een groep of domein voor data transmissie met IP-nummers in dezelfde range zoals: 192.168...... of 172.16.... of 10.0..... .;)
Een netwerkkaart zorgt middels een gecompliceerd protocol, waar ik je niet mee ga lastig vallen, voor de communicatie tussen meerdere netwerk apparaten en netwerkkaarten in computers, onafhankelijk van het type besturingsysteem of bestandstype, zolang het protocol dat is gebruikt maar overal hetzelfde is.
3: Overigens vertaald een netwerkkaart niets, dat doet de computer.:D
Een netwerkkaart is de in en uitgang van en naar het netwerk voor data overdracht.
Daarnaast voorkomt het data-botsing middels LLC en "kijkt het" of er andere netwerkkaarten op het netwerk aanwezig zijn middels de zogenaamde "broadcast", natuurlijk zijn er ook nog andere functies, maar ook daar val ik je niet mee lastig.
 
Hoi,

De netwerkkaart vertaalt de boel in iets begrijpbaars voor de ander pc.

Dit is dus niet juist.

Bedankt voor de uitleg. Het over de netwerkkaart is me nu helemaal duidelijk. :thumb:
 
Wilburt zei:
Hoi,

De netwerkkaart vertaalt de boel in iets begrijpbaars voor de ander pc.

Dit is dus niet juist.

Bedankt voor de uitleg. Het over de netwerkkaart is me nu helemaal duidelijk. :thumb:

Is de rest je nu ook duidelijk?
Als dat niet zo is kan je dat beter aangeven zodat men je hier op het forum daarmee kan helpen!
Als je vraag is opgelost klik dan rechts beneden op vraag is opgelost.

Groet en succes!
 
Hoi,

Het is me nu allemaal duidelijk, ik heb m'n computer zo ingesteld:

- Partitie 1 (2 Gigabytes): Windows 2000 Professional (Swap file 64 MB)
- Partitie 2 (2 Gigabytes): Programma's (Swap file 128 MB)
- Partitie 3 (100 MB): Ander bestanden (Geen Swap file)

In een vorig bericht stond dat om zo weinig mogelijk Swap activiteit te hebben ik het zo kon indelen.

In dat bericht stond wel een andere partitie indeling (Windows 2000 op 1, Swap file op 2 en Programma's op 3).
Dit heb ik maar niet gedaan omdat ik dan Windows 2000 opnieuw moet installeren en de harde schijf opnieuw moet partitioneren. Dit is niet zoveel werk maar dan ben ik ook m'n bestanden kwijt.

Volgens mij heb ik hem zo goed ingesteld. Ik merk niet echt dat de schijfactiviteit is verminderd, maar misschien hoort die vele schijfactiviteit wel bij Windows 2000.

Heeft er iemand nog reactie's of opmerkingen?
 
Nu je het zo zegt, ja ik heb nog een opmerking:

Je hebt één harde schijf, met drie partities.
Je hebt op 2 partities een swapfile.
Volgens mij gaat dat verhaal alleen op als je fysiek 2 harde schijven ingebouwd hebt, als je dit namelijk op 1 schijf doet met meerdere partities, zal het schijfverbruik verhoogd worden, aangezien de kop van de harddisk steeds heen en weer moet racen tussen de parties om de swapfile aan te spreken.
Als je dus maar één fysieke harddisk hebt, stel dat gewoon de minimale èn maximale waarde op een MB'tje of 128 op één partitie, het liefst C:, omdat je die toch al het meest gebruikt.
 
Hallo, bedankt voor de reactie.

Wat je in het vorige bericht hebt gezegt, lijkt me wel logisch, want dan moet de schijfkop -zoals je al zei- steeds van de ene naar de andere partitie voor de Swap file. Ik ga dit ook uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte via het forum.
 
Laatst bewerkt:
Wilburt zei:
Hoi,

Het is me nu allemaal duidelijk, ik heb m'n computer zo ingesteld:

- Partitie 1 (2 Gigabytes): Windows 2000 Professional (Swap file 64 MB)
- Partitie 2 (2 Gigabytes): Programma's (Swap file 128 MB)
- Partitie 3 (100 MB): Ander bestanden (Geen Swap file)

In een vorig bericht stond dat om zo weinig mogelijk Swap activiteit te hebben ik het zo kon indelen.

In dat bericht stond wel een andere partitie indeling (Windows 2000 op 1, Swap file op 2 en Programma's op 3).
Dit heb ik maar niet gedaan omdat ik dan Windows 2000 opnieuw moet installeren en de harde schijf opnieuw moet partitioneren. Dit is niet zoveel werk maar dan ben ik ook m'n bestanden kwijt.

Volgens mij heb ik hem zo goed ingesteld. Ik merk niet echt dat de schijfactiviteit is verminderd, maar misschien hoort die vele schijfactiviteit wel bij Windows 2000.

Heeft er iemand nog reactie's of opmerkingen?

:shocked:
Heb je dan ook rechts geklikt op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, instellingen voor prestaties en op c begin grootte 64MB maximaal 64MB ingevoerd en op d of e begin grootte 64MB maximaal 128MB ingevoerd?
Je ziet dat je pagefile ineens groter is geworden.
Daarna moet je opnieuw opstarten.
Ik ben er haast zeker van dat je dat niet hebt gedaan.......
Als je dat niet doet heeft je hele swapfile geen nut......!

Als je ctrl+alt en del tegelijk indrukt klik je op taakbeheer en zien welke processen er allemaal actief zijn.
Als de activiteit van je geheugen of processor constant hoog is, dan kan dit betekenen dat je toch iets te weinnig capaciteit hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan