windows 2000 installeren over win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Als ik op een PC waar nu win 95 op staat win 2000 wil zetten kan ik dat ongestraft doen of moet ik dan eerts de harddisk formatteren? En hoe weet de computer daarna wat de cd rom drive is?
Wat is trouwens een poll?

Hoi,

Als die pc minimaal een petium 1 133mhz met 64mb geheugen is moet het kunnen. Zelf zou ik kiezen voor een schone installatie, dus format c:.
Houdt iig rekening met je drivers voor videokaart, geluidskaart enz. en zorg voor een goede opstartdiskette bijv. een bootdisk win98 met cdrom ondersteuning. Probeer die eerst wel ff uit voor dat je de stap waagt.

Groeten
Neleke

ps hier staat een voorbeeld van een poll

Laatst bewerkt:
wk2 installatie

Hoe kan ik nagaan welke videokaart en drivers ik nodig heb? Ik weet dat je bijna alles kunt downloaden maar hoe zoek ik de juiste op?

Begin eens te kijken in configuratiescherm> systeem> apparaatbeheer. Hier kun je al heel wat info over je verschillende kaarten vinden. Wanneer je er niet uit komt toch even de kast open en alles noteren wat er op de verschillende kaarten staat, ook goed kijken wat er op de chips staat en ga dan bij de fabrikanten opzoek.
mogelijk staat er ook een FCC ID op de kaart dan kun je
hier zoeken.

suc6 en groetjes
Neleke

wk2 installeren

ik ga het proberen. alvast bedankt en ik ben hier voorlopig zoet mee!

Ik weet niet wat de specs van jouw systeem zijn, maar als dat het minimum is dan moet je geen snelheidsduivel verwachten.

Groeten Neleke

Je kunt controlleren of win2k compatibel is met je systeem door in start/uitvoeren d:\i386\winnt32 /checkupgradeonly in te tikken.
Er wordt dan een compatibiliteitstest uitgevoerd.
De win2k cd moet dan uiteraard wel in je cd speler zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan