Windows 2000 lichter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Het systeem dat ik momenteel bezit(is wel derde pc)

500 mhz amd k-6
64 RAM
8 MB onboard videokaartje
14.3 giga HD
creative geluidskaart

Het probleem dat ik heb is sloomheid en dit heeft alles te maken met het RAM. Ik kan natuurlijk ook gewoon RAM bijkopen, maar het lijkt me leuk om windows 2000 SP4 lekker te laten draaien op 64 RAM

Momenteel zit ik bij de opstart met een gebruik van rond de 79 MB(zie bijlage)

Nu wil ik dit proberen te verminderen tot ongeveer 40 MB opstart(liefst nog minder) zodat de performance wat verbetert. Bestaat er ook zoiets als msconfig voor windows 2000 zodat ik programma's die mee opstarten kan uitzetten? PC wordt enkel gebruikt om wat te testen, soms wat downloaden, msn, muziek en internetten(en eventueel wat lichte games als quake 2 en de zootycoon en roller coaster reeksen)

windows 98 installeren begin ik niet aan daar die niet stabiel is. Ik had ooit eens gelezen dat iemand windows 2000 vlot kreeg op 32 RAM en 120 mhz(mijn cpu is allesinds de bottleneck niet, die komt bijna nooit op 100 procent)

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    49,8 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Bedankt, het werkt, ik zie 8 dingen in opstarten die mee opstarten, ff uitvinken en es kijken. Kzag ook wat temp files staan in de windows folder van winupdate die wegkunnen(heb nog maar 2 gig van de 14,3 vrij, dus is wel handig.)

:edit: Het helpt een stuk: ben al van 79 naar 71 megabyte opstart gegaan. Zijn er ook services die ik mag uitzetten?

:edit2: ff al de bureaubladicoontjes verwijderd en weeral een megabyte weg tijdens het opstarten: 70 al dus. In het begin had ik maar 45 megabyte opstart, maar toen ik SP4 installeerde(moest wel, anders werkte road rash niet en durfde steam al eens vast te lopen en soms zelf spontane reboots, nu zijn die opgelost door SP4) kwam er ineens 30 megabyte bij :evil:

Laatst bewerkt:
Bart_Mol zei:
Skelle,

Dit is ook een handig dingetje om te controleren wat er allemaal opstart:
http://www.nirsoft.net/utils/strun.html
Eerst alles afzetten en dan 1 voor 1 aanzetten

Grtz.

Bart

Met msconfig heb ik alles al afgezet hoor:)
Wil wel weten wat voor services ik ngo kan afzetten, zit nu met 17 processen opstart en 69 MB geheugengebruik.

Alle microsoft processen, de andere heb ik al uit gedaan. Weet neit precies welke microsoft processen ik uit mag doen. Heb nu 67 MB en 18 processen(waarom 4x svchost.exe?? die nemen tesamen al meer dan de helft in) :evil: (der zit nu wel al 96 MB in, binnenkort wordt het 128) Maar kwil nog minder:p. Als ik SP4 nu eens deinstalleer, wat zal ik dan allemaal missen aan programmas?

edit: heb ze eens allemaal uitgezet en had toen nog maar 10 processen en 39 MB geheugengebruik. Alleen het internet en geluid ging niet meer. Welke services moet ik hiervoor dan weer aanzetten?

Laatst bewerkt:
Met nLite kun je een installatie CD freubelen met de aan jouw wensen ingepaste onderdelen, misschien is dat wat woor je.

Hier te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan