Windows 2000 pro en antivirus(free) nog wel mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodpecker1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Ik betwijfel of mijn vraag wel op deze plaats juist gesteld is; probeer het toch en hoop op clementie:
Ik gebruik nog steeds Windows 2000 maar kom er nu achter, dat een (free) anti-virusprogramma voor dit systeem er niet meer lijkt te zijn. Weet iemand nog een oplossing?
AVG en Avast 'willen' niet meer.
W.

Ze Willen niet meer?
Wat bedoel je dan? Is je PC te oud voor de nieuwste updates?

Is er een specifieke reden dat je een Windows 2000 machine aanhoud. Het nut van een antivirus word namelijk steeds kleiner. Aangezien er geen patches meer uitgebracht worden zit het systeem vol met gaten.

Als je toch nog 2000 nodig hebt zou ik hem persoonlijk geen internet verbinding meer geven en alle inkomende bestanden en dergelijke via een up-to-date machine met virusscanner laten lopen voordat ik ze via usb stok naar de 2000 machine zou laten komen.

Avira werkt nog steeds voor Win2k. Is ook prima antivirus software en gratis.

W2000 met anti-virus(free) nog mogelijk? REACTIE -

Allereerst bedankt voor de reacties!
Ik lijk momenteel geholpen met Clam Win free + Stinger. Het blijft voor mij niet simpel een 'free' zonder try-out te vinden voor mijn W2000 pro met kennelijk beperkte SP's;soms wordt een extra patch (?) gevraagd en/of andere voorzieningen. W2000 blijkt in de setting (SP3)als bij mij aanwezig toch onvoldoende.
Vraag me nu af of de huidige anti-virus-combinatie enigszins tegemoet komt aan hetgeen uit de reacties naar voren komt:
het betreft inderdaad eenoude lap top (2001) met Windows 2000pro, die ik naast mijn desk top (XP) gebruik. Hij 'loopt' nog echt lekker, vind ikzelf. Als het zin heeft er een jonger besturingssysteem nog op te gaan zetten, moet ik me daar eerst maar eens goed in gaan verdiepen....
Het betreft een Compaq 500E met Intel P III 700 mhz en 128mb sdram; voldoet vooralsnog; internet is daarbij niet echt nodig, maar is een heel aardige aanvulling,vind ik nog steeds en wil het liever wel behouden.
Als -zoals gesteld- W2000 te veel 'lekken' vertoont om deze met 'welk anti-virusprogramma dan ook' afdoende af te dichten, dan moet ik maar niet meer op internet, of de USB-manier gebruiken gaan. Of - wie weet- toch naar XP.
Allen nogmaals bedankt. Elk advies blijft welkom.
woodpecker1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan