Windows 2003 Enterprise + Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevaro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2004
Hallo,

ik heb een Windows 2003 Enterprise server opgezet waar ik Active Directory op het geinstalleerd. Nu wil ik echt bepaalde users in een groep plaatsen die ik vervolgens beperkte rechten wil geven.

Dit alles lukt me wel, dus user aanmaken, in groep plaatsen en policy aan die groep toekennen alleen is het probleem dat wanneer ik me met die usernaam aanmeld op mijn server (vanaf mijn notebook die ik gewoon dan als client gebruik, dit om te testen) wordt de policy niet toegepast.

Zo is het bijvoorbeeld nogsteeds mogelijk om de rechtermuisknop op het bureaublad te gebruiken en dus je beeldscherm-instellingen te verander etc. etc.

Kan iemand mij hier serieus en goed mee verder helpen. Ik ben hier al meerdere keren op blijven steken in Windows 2000 en nu weer in Windows 2003.

Op internet heb ik ook wel documentatie gevonden maar ook die werken niet volledig. Waarschijnlijk ligt dit aan mij. Vandaar: kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,
Kenneth / KevaRo

controleer of je daadwerkelijk op het domein inlog. en niet alle windows versies ondersteunen de beperkingen. Met windows xp pro moet je bv de rechten instellen zodat hij ze overneemt van de windows 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan