Windows 2003 hetzelfde als Windows server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdsl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo forumleden,

Ik moet iets testen op windows 2003 met office 2003. Nu heb ik allerlei cd's gevonden maar overal staat Windows Server 2003 op. Kan ik die ook gebruiken om een werkstation te laten draaien op Windows 2003?

Ik graag van jullie? Alvast bedankt voor het meedenken.

Windows 2003 kan alleen maar Windows Server 2003 zijn

Ron

Als het werkstation over (minstens) 128 MB intern geheugen beschikt kan W2003 ook daar geïnstalleerd worden. Houd er wel rekening mee dat W2003 (en XP) standaard weinig/geen ondersteuning bieden voor SATA schijven en beperkt voor SCSI en RAID-schijven. Het kan dus zijn dat je harddisk controller-drivers moet integreren. Zoek op Internet naar: slipstream nlite
over hoe die integratie te realiseren. De te integreren driver moet beschikken over een oemsetup.txt bestand en een .sys bestand en moet in nLite als zgn. text-based driver worden opgegeven/geïntegreerd (want het gaat om het text-gedeelte van de installatie waar die driver gebruikt moet worden).

Succes,

Tijs.

Oei dat klinkt niet al te makkelijk. Bestaat er helemaal geen gewone windows 2003 voor een pc? Anders zet ik er wel een standaard XP op

Als je over een "gewone" PC praat dan zou ik er het gewone XP op zetten. Je geeft aan met office aan de gang te willen gaan en dan is XP prima en waarschijnlijk beter.
Als er echt server functies uitgevoerd moeten worden dan worden er andere eisen aan de hardware gesteld.

Ron

Ik heb idd Windows Xp gebruikt.

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan