Windows 2003 server - IIS6 - Frontpage server extensies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Hoi,

Ik zit al weken te zwoegen om op mijn Windows 2003 enterprise edition meerdere websites aan de praat te krijgen. Niets dan ellende. Hieronder een opsomming hoe het ervoor staat en wellicht kan iemand me erbij helpen?

1. Op mijn oude pentium 3 Windows server 2003 enterprise edition geïnstalleerd. Geen problemen.

2. Windows nieuwste Frontpage serverextensies gedownload en geïnstalleerd. Geen problemen.

3. Frontpage 2003 geïnstalleerd. Geen problemen.

4. In de c:/Inetpub/ drie mappen gemaakt waarin mijn 3 verschillende websites moeten komen.

5. De inhoud van de websites gekopieerd naar de in punt 4 genoemde mappen.

6A. IIS6 manager geopend en 'server local computer' uitgeklapt.
6B. IIS6 manager 'websites' uitgeklapt.
6C. Rechtermuis 'websites' --> new --> website
6D. wizard nieuwe website (description: test.nl)
6E. wizard nieuwe website (all unassigned / port 80 / host header:www.test.nl)
6F. wizard nieuwe website (path-->naar in punt 4 genoemde map + allow anonymous access aangevinkt)
6G. wizard nieuwe website (permissions-->read alleen aangevinkt)
6H. wizard nieuwe website (you have successfully etc.) In het rijtje van websites in de IIS6 manager verschijnt inderdaad een website test.nl

Nu beginnen de problemen...

7. Met Frontpage een website gemaakt in de in punt 4 genoemde test.nl map. Ik wil een gastenboek maar deze werkt niet omdat de Frontpage serverextensies niet zijn geïnstalleerd op deze website.

8. Volgens info op internet moet ik in de IIS6 manager dit regelen.
8A. IIS6 manager open, en rechtermuisknop op de test.nl website-->configure serverextensions 2002, dat doe ik. Dan krijg ik de foutmelding: 'The server administration programs and the server extensions on the web server are not compatible. The administration program is too old to use with this server.'

9. Dan is het vreemde ook nog dat er bij de ene website de zojuist genoemde foutmelding komt, maar bij de andere niet.

10. In het administration window van de Frontpage serverextensies zie ik dat daar meerdere websites staan.
10A: Default Web Site http://server 6.0.2.5516
10B: Administration http://server:8099 5.0.2.6738 Administration
Is het niet vreemd dat daar 2 versies staan? In het IIS6 manager window bij 'webservice extensions' staan zowel Frontpage server extensions 2000 als 2002 (allowed).

11. Ik besluit in Frontpage een Sharepoint Teamservice website te maken. Die wil ik maken in de default web site dan maar omdat die wel in het lijstje staat van de Frontpage server extensies administration. Als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding: 'Deze website moet worden gemaakt op een server waarop Microsoft Sharepoint service wordt uitgevoerd, kies een andere locatie......'

Wat doe ik niet goed? Ik zit muurvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan