Windows 2003 ziet RAID niet tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo, Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Supermicro P4 server met daarin 2 schijven in raid (mirror). het is een P4SCR moederbord en 3ware raid.
Momenteel draait hier linux op. Ik wil nu Windows 2003 server installeren, maar de installatie breekt af omdat er geen partitie gevonden wordt. Ik heb al de standaard RAID driver op diskette gezet en geprobeerd en ook de driver die door Supermicro wordt aangegeven gedownload en geprobeerd. De drivers worden wel geladen, maar windows kan dan evengoed geen partitie vinden en breekt de installatie af.

Heeft iemand nog een idee/suggestie? Alvast bedankt :)

Het gaat om dit systeem :
http://www.supermicro.com/products/motherboard/P4/E7210/P4SCi.cfm
 
Ik weet niet of dat voor jouw situatie ook geldt, maar in het algemeen is het zo dat als je windows (xp) begint te installeren je eerst een (blauw) scherm ziet met onderin de tekst of er een (sata) driver cd geinstalleerd moet worden voordat de installatie verder gaat. Dat zit dacht ik onder F6. Na een paar seconde verdwijnt deze melding en gaat de installatie gewoon verder dus je moet opletten en snel rageren... :)
 
Ik heb inderdaad de F6 optie gebruikt :) Maar de drivers die ik gebruikte (en op diskette gezet had) werkten niet.
Ben er inmiddels wel achter dat er in de server een Supermicro - CSE-SATA-810 backplane zit. Hier lijkt ook het probleem te zitten omdat deze niet herkend wordt; ook niet met de drivers van de website van supermicro.
Ergens gelezen dat ik misschien de ich5r sata raid utility moet hebben, maar heb deze nog niet kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan