windows 7 32 bits op laptop wil niet doorstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hi ik heb hier een laptop van iemand met windows 7 32 bits erop.
het probleem is de eigenaar de avond ervoor nog gewoon de laptop heeft gebruikt en savonds heeft afgesloten.
De volgende morgen starte hij de laptop op en toen kwam er een scherm dat de laptop een opstartherstel ging doen zo hij wachte dat af maar dat ging niet goed.
kon dus niet de problemen vinden er repareren.
dan kon ik nog verder door te kiezen voor systeem herstel maar dan krijg ik melding dat er geen systeemherstelpunten op de pc staan.
Heb ook al in veilege modus gestart maar hij gaat dan gewoon precies hetzelfde doen als eerder dus opstartherstel starten.
Wat ik net wou doen is sfc /scannow doen maar dan krijg ik deze melding weer: systeemcontrole word gestart dit proces kan enkele minuten duren.
Dan krijg ik deze melding er gelijk na: er word een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden voltooid als de computer opnieuw wordt opgestart.
Start window opnieuw op en voer sfc opnieuw uit.

Als ik dat doe,opnieuw opstarten dan krijg ik gewoon precies hetzelfde weer als toen ik de laptop voor het eerst aanzette.
Iemand een idee wat ik eventueel nog kan doen.
heb het idee dat die systeemherstel roet in het eten gooit.

Ik heb het precies hetzelfde gehad. Je zou echt Windows opnieuw moeten installeren.
Je kunt eventueel wel al je bestanden laten behouden door dat aan te kiezen in de setup van windows.

Suc6 :)

Ik denk idd ook dat systeemherstel het probleem veroorzaakt, want bij mij ging hij laatst (voor bios update:D) ook ineens zelf systeemherstel uitvoeren. Vaag dacht ik. Ik kon het verhelpen met een herstelpunt maar as dat niet werkt dan kan je nog even proberen, na een mislukkende poging dus om systeemherstel te doen, voor extra opties te kiezen (of meer opties) en dan te kiezen voor: Opstartherstel. Als je echt sirieus een schone installatie blijkt nodig te hebben (heb ik nu ook weer na 3maandjes ofzo maar werkt weer lekker fris(vanwege bios updaten), dan kan je altijd eerst nog zonodig de "belangrijk" bestanden "redden" met hirensboot cd, die je zo brand dat hij opstartbaar is/word (bootable). Hier de link voor hirensboot cd(Iets naar onderscrollen voor de download in het apparte kader. Versie 13.1: http://www.hirensbootcd.org/download/

Update: Als je niet precies weet hoe je een cdtje moet branden zodat hij opstartbaar is kan het natuurlijk ook op een usb. Dan moet het moederbord van de kapotte pc dat wel ondersteunen, maar dat doen de meesten wel. Als je de bootvolgorde moet aanpassen moet je tijdens het opstarten op een toets drukken die vaak even kort word aangegeven (del, F10, F12, van die "apparte" toetsen) Dan moet je zoeken naar iets van:
Basic settings -> Boot -> Boot sequence, of boot priority of iets in die richting (herken je wel;))
of hiernaar:
Advanced (of expert) settings -> Boot -> Boot sequence, of boot priority of iets in die richting (herken je wel;))
of je hebt gelijk al een tabblad boot, dat kan natuurlijk ook!
Dan zal je iets van USB-drive of USB of optical drives of removable devices moeten zoeken, en die moet je laten "controleren" voordat je de schijf laat opstarten
Sla wel de veranderde instellingen op!!

Dan kom je hier voor het zetten van hirensboot cd op een usb: http://www.hirensbootcd.org/usb-booting/

Had je hirensboot cd niet nodig? Dan niet dan typte ik lekker voor niets:P

Laatst bewerkt:
Ik denk idd ook dat systeemherstel het probleem veroorzaakt, want bij mij ging hij laatst (voor bios update:D) ook ineens zelf systeemherstel uitvoeren. Vaag dacht ik. Ik kon het verhelpen met een herstelpunt maar as dat niet werkt dan kan je nog even proberen, na een mislukkende poging dus om systeemherstel te doen, voor extra opties te kiezen (of meer opties) en dan te kiezen voor: Opstartherstel. Als je echt sirieus een schone installatie blijkt nodig te hebben (heb ik nu ook weer na 3maandjes ofzo maar werkt weer lekker fris(vanwege bios updaten), dan kan je altijd eerst nog zonodig de "belangrijk" bestanden "redden" met hirensboot cd, die je zo brand dat hij opstartbaar is/word (bootable). Hier de link voor hirensboot cd(Iets naar onderscrollen voor de download in het apparte kader. Versie 13.1: http://www.hirensbootcd.org/download/

Update: Als je niet precies weet hoe je een cdtje moet branden zodat hij opstartbaar is kan het natuurlijk ook op een usb. Dan moet het moederbord van de kapotte pc dat wel ondersteunen, maar dat doen de meesten wel. Als je de bootvolgorde moet aanpassen moet je tijdens het opstarten op een toets drukken die vaak even kort word aangegeven (del, F10, F12, van die "apparte" toetsen) Dan moet je zoeken naar iets van:
Basic settings -> Boot -> Boot sequence, of boot priority of iets in die richting (herken je wel;))
of hiernaar:
Advanced (of expert) settings -> Boot -> Boot sequence, of boot priority of iets in die richting (herken je wel;))
of je hebt gelijk al een tabblad boot, dat kan natuurlijk ook!
Dan zal je iets van USB-drive of USB of optical drives of removable devices moeten zoeken, en die moet je laten "controleren" voordat je de schijf laat opstarten
Sla wel de veranderde instellingen op!!

Dan kom je hier voor het zetten van hirensboot cd op een usb: http://www.hirensbootcd.org/usb-booting/

Had je hirensboot cd niet nodig? Dan niet dan typte ik lekker voor niets:P

ik heb een ubuntu live cd daar kan ik de belangrijken bestanden ook mee redden.
werkt dat hirensboot cd nog beter?
in ieder geval al bedankt voor de snelle reactie.

Nee denk het niet. Het gaat erom dat je die belangrijke bestanden veilig gesteld hebt.

probleem opgelost heb windows 7 er weer opnieuw op geinstalleerd.
bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan