Windows 7 - 64 bit installatie zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

manta

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
235
Ik heb hier een pc met o.a. de volgende specs:
Asus M2N
AMD X2 5600+ processor
3 Gb DDR2 800
60Gb SSD (nieuw)
320Gb Sata

Nu probeer ik Windows 7 - 64bit te installeren, maar op het eerste scherm (blauw zonder tekst) blijft de installatie al 5 minuten hangen. Dan kan ik de installatie daadwerkelijk starten en is "Setup starten" meer dan 10 minuten in beeld. Start ik vervolgens daadwerkelijk de installatie dan duurt alleen het uitpakken van bestanden al behoorlijk lang.

Volgens mij klopt dit dus niet helemaal. Uiteraard heb ik al een aantal zaken geprobeerd:
- De 320gig schijf (waar al zaken op stonden) ontkoppeld, zodat alleen de (nieuwe) SSD overblijft
- De SSD ontkoppelen zodat alleen de Sata schijf overblijft
- De geheugenbankjes verwijderd en teruggeplaatst, ook al eens verwisseld voor een ander setje
- CD/DVD speler verwisseld met een andere

Ik kom er niet meer uit.. Iemand die dit ook al eens mee heeft gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
zou ik mogen vragen waarom je een 64 bit wil installeren (tenzij je die alleen hebt natuurlijk)

ik zie het voordeel namelijk niet aangezien je maar met 3Gb werkt

maar dit zou in principe niks uit moeten maken met het installeren van windows 64 bit het zou gewoon moeten werken

was alleen benieuwd
 
@aloew,

er word voor een 64 bits 7 systeem al 2GB minimaal gevraagd en voor 32 bits 1GB minimaal.

@TS-Starter, dit kan te maken om dat de CD/DVD lezer misschien trager is met wegschrijven van bestanden na de SSD.
 
ja ik weet dat het draait , maar ik snap de winst qua snelheid niet

met dezelfde 3Gb geheugen zeg maar of maakt het toch wel verschil als je van 32 naar 64 bit gaat
 
Ik heb hier alleen een 64-bit versie liggen, en dat zou met 3gig geheugen geen problemen moeten geven, zoals Nicj56 ook aangeeft.

@Nicj56 ik heb ook een sessie zonder SSD geprobeerd, door alleen mijn Sata schijf er aan te laten. Zelfde probleem helaas..
 
64 bits is sneller met het laden van applicaties en kan het in het werkgeheugen laten staan ook al is het vrij vol met services zodat het systeem snel blijft draaien.
 
@TS Dat kan te maken hebben met de schrijf snelheid van het CD/DVD lezer zoals ik al eerder aan gaf.
 
je kan hier eens naar kijken

LINK !!

het probleem van een trage installatie kan wel is zijn dat je computer

je floppy drive detecteert ook al heb je geen floppy drive

kijk is in je bios of je je die kan disable
 
Denk niet dat het daar mee te maken heeft, met dat Floppy ding want dat ziet de pc vanzelf of die gekoppeld is.
 
als je dat verhaal leest van die link zie je dat het wel degelijk verschil uitmaakte

maar inderdaad niet elke computer is hetzelfde
 
Kan denk ik met zijn schrijfsnelheid te maken hebben, maar kan altijd ook nog wat anders zijn.(meestal duurt de installatie rond de 30minuten).
 
@aloew bedankt voor de link! Deze bracht mij op het idee om alle IDE poorten te disablen in de bios, inclusief floppydrive, ook al was deze niet aangesloten.

En dat heeft geholpen! De installatie startte nu direct door :d. Nogmaals dank :thumb: Ook Nicj56 bedankt voor het meedenken.
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan