Windows 7 64 bit schakelt uit en daarna reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

NienkeJoe

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Hallo,

Ik heb een irritant probleem met Windows 7.
Hij schakelt zichzelf uit en reboot daarna.
Vaak is het tijdens het gamen. Ik speel o.a. De Sims 3 (met een aantal uitbreidingen) en Age of Empires III met de uitbreidingen.
De Sims 3 is ronduit waardeloos, want het loopt steeds vast.
Maar Age of Empires III is een ouder spel. Nu doet de basisversie het wel, maar bij de uitbreidingen slaat de pc uit en reboot. Hij slaat al uit zodra je het spel wil opstarten.

Ik heb Speedfan op de pc staan, maar die zegt (na het installeren van een extra ventilator) niet meer dat het systeem te warm wordt.

Ik kan mij best voorstellen dat sommige spellen te oud zijn voor Windows 7 64 bit. Maar dat kan toch ook op een andere manier dan helemaal uit gaan en dan weer rebooten?

Ik heb een I5 overigens.

Bij de Sims 3 is mij geadviseerd, door EA, om alle processen in het taakbeheer te sluiten, op een paar essentiële processen na.
Ik vraag mij ook af of dit wel goed is om te doen, daarom heb ik dit nog niet gedaan.

Groetjes Nienke

Als ie te warm wordt, zal hij niet meteen rebooten, hij moet eerst wat afkoelen.
Krijg je een blue-screen-of-death toevallig?
Misschien ingeschakeld dat hij na een update automatisch moet herstarten?
Is het echt alleen bij die spellen? Gebeurd er iets bijzonders tijdens het spelen?

Graag iets meer informatie, je gaat er namelijk al vanuit dat ie te warm is.
maar je hebt het bijvoorbeeld over dat The Sims altijd vastloopt, misschien heeft dat er ook mee te maken

Hoi,
Ik ga er helemaal niet vanuit dat hij te warm wordt, want dat probleem is verholpen. Hij werd eerder wel veel te warm, maar na het installeren van een nieuwe ventilator was dat probleem verholpen. Alleen het rebooten niet.

Wat er gebeurt is dit:
Ik speel blij en vrolijk en opeens is de pc uit. Je ziet ook geen Windows, geen waarschuwing, niks! Daarna start hij gewoon weer op. Er komt een scherm te staan die zegt dat Windows niet op de normale manier is afgesloten met een keuze in welke modus ik hem weer op wil starten.

De updates worden alleen maar geïnstalleerd als ik de pc afsluit. Dus updaten tijdens het gebruik van de pc is er niet bij.

De Sims 3 heb ik nu niet meer op de pc staan. Deze is volledig verwijderd, ook uit het register. Ik heb dit gedaan om te kijken of het aan dat spel lag of niet.
Maar hij doet het met meerdere spellen.
Ook Heroes V laat de pc uit gaan. Alleen duurt dit iets langer, namelijk een paar uur.

Verder kan ik gewoon de hele dag in Windows werken, met muziek aan, Spider aan en lekker chatten en weet ik wat ik nog meer open heb staan. Dat is helemaal geen probleem.
Het probleem doet zich dus voor bij spelletjes. Hoe groter het spel, hoe sneller het spel eruit klapt. Of eigenlijk: de hele pc slaat uit.

Wat voor info heb je nog meer nodig? Want meer dan dit kan ik er niet over zeggen.
Hij slaat gewoon uit, alsof de stroom eraf gaat. En dan gaat hij weer aan.

Hoi,
Het vinkje weghalen heeft gewerkt. Het spel (Age of Empires 3 Warchiefs) draait nu.
Hij zegt bij het afsluiten van het spel wel dat er een logfile ontbreekt. Maar ik merk niks tijdens het gamen.

Bedankt voor de tips en het advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan