Windows 7 64 bit start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludwich

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Berichten
40
Betreft 2 besturingssystemen op 1 harde schijf.

Windows xp 32

Windows 7 64

Wilde gisteren mijn pc aanzetten (windows 7) en ineens schiet ie in de herstelmode.

Herstelmode laten doorsukkelen totdat ie klaar was en kreeg het bericht dat "deze computer niet automatisch kon worden hersteld"
Oorzaak: Startuprepairoffline

Nu dacht ik dit nog eens te proberen met een opstart windows 7 dvd (repair disc), maar ook deze gaf dezelfde melding.

Ik ben dus een beetje aan het surfen gegaan want mijn xp start wel gewoon op, en zag al snel dat ik via de repair disc in de bios het commando "bootrec /fixmbr" en bootrec /fixboot" in kon geven.

Heb deze commando's toegepast en vervolgens het systeem weer opgestart.

Nu krijg ik de volgende melding:


File: ataport.sys

status: 0xc00000098

info: Kan windows niet laden omdat een vereist bestand ontbreekt of beschadigd is.

Kan iemand mij hier uit de brand helpen?

ps: Ik kan via windows xp wel gewoon in de windows 7 partitie kijken, heb een poging gewaagd om de logfiles/logboeken te bekijken om te zien wat de oorzaak is van de herstelmode, alleen deze kan ik niet vinden.


M.v.g.,

Ludwich
 
Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.microsoftsafetyscanner.com/nl-nl/vast-dll-fouten-gratis-downloaden/ataport.sys.html

of je download dit bestand en volgens mijn computer zijn dit alle plekken waar ataport.sys staat op je harde schijf:
C:\Windows\System32\drivers
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\mshdc.inf_x86_neutral_fab873f3e8a3315c
C:\Windows\winsxs\x86_mshdc.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_df3f92057fcbe7a7
Bekijk bijlage 155023

Bedankt dat je dit voor me uitgezocht hebt eenpersoon, alleen ik zit met een paar vraagjes.
Als ik jou ataport bestand bekijk, is deze groter als het ataport.sys bestand dat op mijn pc staat.

Vraagje over de scanner..
Hoe pas ik de scanner toe als ik niet in windows 7 zelf de scan kan laten lopen. Ik denk dat de scanner geen zin heeft als ik dit in mijn xp laat lopen, hij zal dan gaan zoeken voor dll files in xp, niet in windows 7, toch?
 
Ja dat denk ik ook daarom mijn 2e post hoe groot zijn die bestanden bij jou dan
ik zou toch even proberen dat programmatje in windows xp te draaien je weet nooit of het helpt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan