Windows 7 activeren na instalatie nieuwe Mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnsw

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
52
Hallo,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een upgrade gekocht voor mijn PC.
Hierbij ook meteen een Windows 7 oem versie gekocht.

Na instalatie blijk ik het verkeerde moederbord te hebben...!!!
Ben een beetje een leek en had niet door dat ik een Mini atx had ipv de normale.
Met de leverancier gebeld en kan hem probleemloos om ruilen met 10eurie bijbetaling.

Maar nu wordt ik een beetje misselijk van alle berichten die ik lees over de Windows 7 activatie na de instalatie van een nieuwe Mobo:confused:

Ik heb het systeem nog geen 2 volle weken draaien en zou nu al een nieuwe lecentie moeten aanschaffen???
Heeft iemand hier wat info over of ervaring??
 
jips een ander moederbord ziet windows als andere PC.
De oem versie heeft een licentie voor 1 PC.

Heb je de windows ook bij die leverancier ? > zo ja gelijk een nieuwe windows laten leveren. een pc boer had dit moeten weten.

Zo niet even contact opnemen met microsoft Nederland en / of desnoods even bellen.
 
Zelfs binnen 2 weken??

Zo dwingen ze mensen toch juist meer om de iligale kant op te gaan?
 
Helemaal niet. Ze gaan er alleen niet van uit dat iemand een beduidend kleiner moederbord verwisselt met een normaal ATX formaat moederbord.
 
Zelfs binnen 2 weken??

Zo dwingen ze mensen toch juist meer om de iligale kant op te gaan?



Nee ze dwingen niets. Een OEM versie is juist 1 licentie voor 1 PC
Je kan van een pc alles vervangen zonder problemen, behalve dus het moederbord....die ziet windows dus als nieuwe PC.

Komt een beetje ***lig uit nu maarja zoals ik zei even met microsoft bellen.
Waarschijnlijk als je het verhaal verteld / uitlegd krijg je wat geregeld
 
Heeft er iemand een telefoon nummer?

Het enige wat ik kan vinden is een gratis 0800 nummer of een 020 nummer maar dan krijg je een bandje aan de lijn.
 
Als je wilt activeren en het lukt niet online geeft Microsucks normaal gesproken de optie om via de telefoon te activeren. Als je dan dat nummer belt, daarna de code op het scherm ingeeft en daarna de code ingeeft die je terug krijgt zal de mevrouw op het bandje je vragen op hoeveel pc's Windows momenteel draait. Als je dan gewoon zegt dat je maar 1 pc hebt activeert Windows gewoon. Geen paniek dus :)

Greetzz,
Timo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan