Windows 7 Aero

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Beste,

Ik ben er nog steeds niet uit hoe alles werkt met Windows Aero.
Zo kun je bijvoorbeeld naar de zijkant verslepen dat de helft van het scherm gepakt wordt, en ook een venster heen-en-weer slepen zodat de rest geminimaliseerd wordt.

Ik gebruik Windows 7 Ultimate, 32 bits.
Het is helaas een illegale versie, en Aero heeft sinds het installeren niet gewerkt.
Mijn index heeft minimaal 3,4. Volgens verschillende sites prima in orde om hier gebruik mee te kunnen maken. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zonder resultaat. (Misschien komt het omdat ik nu op accustroom zit)

  • Ik heb op intersites al gezocht, o.a. met de probleemoplosser van Windows 7.
  • Ik heb ook dingen geprobeerd in het register, zonder resultaat.
  • Vervolgens kon je dan het bureaublad verversen, maar zelfs na een reboot niet mogelijk om gebruik te maken van Aero.

Uiteindelijk heb ik nog geen resultaten geboekt hiermee.
Iemand ervaring?

Ik hoor het graag.

Dit probleem heb ik namelijk ook op mijn personal computer met 64 bits.
Dit is hetzelfde besturingssysteem als op deze laptop staat. Nou ja, dezelfde illegale versie dan. :p

D0mzy.
 
Laatst bewerkt:
Dat het een illegale versie is zou niks uit moeten maken. Aero zou gewoon moeten werken.
Wel is het zo dat als je je laptop op bijvoorbeeld stroom besparing zet dat hij aero uitschakelt. Want Aero is niet bepaalt vriendelijk voor je accu.

gr,
Pannakru0
 
Dat zou dan ook niet verklaren waarom mijn pc aan de stekker zit.
Want ook mét accu is er geen resultaat op mijn laptop.
 
de kans bestaat dat je drivers niet up to date zijn, ga dit eerst eens na. (run bijvoorbeeld windows update eens (type in bij start windows update), en selecteer dan ook alle optionele updates.)

kijk daarnaast bij thema's (rechtermuis op bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen). zie je daar aero thema's tussen staan? zo ja klik dan eens op een van deze thema's

kijk ook of je geen grote achtergrondprogramma's hebt draaien die ervoor kunnen zorgen dat je pc automatisch overgaat in een betere prestatie (maar grafisch mindere) modus.

kijk tot slot nog even bij configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> systeem -> (in het linker menu,) geavanceerde systeeminstellingen -> onder het tabje geavanceerd, in het blokje prestaties, instellingen -> onder het tabje visuele effecten, beste weergaven. Toepassen en OK

ik ga er vanuit dat je pc goed genoeg is aangezien je minstens een 3.4 score hebt.

laat maar weten of je hier iets aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
de kans bestaat dat je drivers niet up to date zijn, ga dit eerst eens na. (run bijvoorbeeld windows update eens (type in bij start windows update), en selecteer dan ook alle optionele updates.)

Welja, toch niet alle updates installeer ik nu. De kans dat er dan geconstateerd wordt dat ik een niet-legitieme versie Windows heb is groot.

kijk daarnaast bij thema's (rechtermuis op bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen). zie je daar aero thema's tussen staan? zo ja klik dan eens op een van deze thema's

Momenteel staat dit thema al aan.

kijk ook of je geen grote achtergrondprogramma's hebt draaien die ervoor kunnen zorgen dat je pc automatisch overgaat in een betere prestatie (maar grafisch mindere) modus.

Het enigste wat ik zie is DropBox (30MB), MSN (30MB) en svchost(40MB).

kijk tot slot nog even bij configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> systeem -> (in het linker menu,) geavanceerde systeeminstellingen -> onder het tabje geavanceerd, in het blokje prestaties, instellingen -> onder het tabje visuele effecten, beste weergaven. Toepassen en OK.

Dit is nu aangevinkt.

Op het eerste oog nog geen resultaat.
Maar toch, alvast bedankt!
 
ik zou die updates toch maar eens meepakken, het is vrij makkelijk om een nieuwe <lalala> te vinden die alle laatste updates gewoon meekraakt. kijk op zijn minst even bij optionele updates of er geen update voor bijvoorbeeld de videokaart kan meepakken. hier zit toch geen anti kraak beveiliging in.
 
Er zijn geen updates.
Ook de verborgen updates zijn er niet, dit zijn alleen taalpakketten. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan