Windows 7 automatisch uit slaapstand opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

purekid

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo,

Ik wil graag s'nachts om 12 uur de computer uit slaapstand laten komen om te backuppen. Nu kan je als de computer uit staat dit via het bios doen (als het ondersteunt wordt) maar voor de slaapstand werkt dit niet. Nu lijkt mij dat dit wel via een programma te doen is. Ik heb wel gezocht op internet en toen kwam ik bij taakplanner uit dat je programma's kan opstarten ook uit slaapstand op een bepaalde tijd. Maar ik heb het liefst dat ik dit via een gebruiksvriendelijk programma kan doen. Weet iemand toevallig zo'n programmaatje?

Dag Boris

Taakplanner zal waarschijnlijk het gebruikvriendelijkste zijn dat je kan vinden. Tenzij je je geroepen voelt om zelf een programma te maken met C++ ;)

Je kan ook gewoon instellen dat je pc pas na 1 uur of zelfs nooit in slaapstand gaat en dan zet je in je cmd een shutdown command op 2 uur.

Stel, je gaat om 23u slapen, de pc gaat nooit in sluimerstand, open cmd en typ in: shutdown -s -t 7200
Ik weet dat bij vista het maximum 600 (10min) is, ik weet niet precies hoe dit is bij Windows 7.
Maar als er geen limit is (zoals bij XP) dan zal hij na 7200 seconden uitschakelen =2 uur.

Dan > Start, Configuratiescherm, Systeem en onderhoud en Back-up maken en terugzetten.

Hopelijk heb ik je geholpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan