Windows 7 backup terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Berichten
225
Hallo forumleden.

Ik heb een systeembackup gemaakt (VHD bestand) Dit bestand staat op mijn externe harde schijf. Ik wil een gedeelte van de backup terugzetten en wil deze dus uitpakken. Jammer genoeg gaat dat niet omdat ik geen toestemming heb om het bestand te openen. Ik heb wel administrator rechten. Wie wijst mij de weg hoe ik dat bestand kan openen of unzippen? Ik had het bestand gekopieerd naar mijn bureablad en daar kan ik het wel uitpakken maar dat mislukt omdat ik dan te weinig schijfruimte heb. Het bestand is 223 gb groot.

Groet, Harryman
 
Hoi,
mogelijke oplossing (Eng)
Heb je een fysieke externe schijf of een virtuele?
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een systeemback-upbestand 223 GB groot is, of het moet meerdere back-ups bevatten verpakt in 1 bestand. Maar dan nog is 223 GB erg veel.
Ook een evt. mogelijkheid is eigenaar v.d. hele schijf worden #3.
 
Laatst bewerkt:
machtigingen

Zoals ook in de vorige reactie gepost is, lijkt het erop dat je niet de rechten ervoor hebt om het te openen. Als je op het bestand met je rechtermuisknop klikt, naar eigenschappen gaat en dan naar Beveiliging.
Klik op bewerken...
Kies je gebruikersnaam uit de lijst,
Alle vakjes moeten dan aangevinkt staan voor Toestaan
Klik OK en kies voor alles toepassen.

Mocht het niet werken ga je naar dezelfde tab Beveiliging,
maar dit keer kies je Geavanceerd
Klik op Machtigingen wijzigen...
Kies je gebruikersnaam uit de lijst
Klik dan op bewerken
Zorg dat alles aan staat op Toestaan

Als dit niet lukt gaan we nog een stapje verder
Kies bij het tabje beveiliging, geavanceerd (weer)
Kies het tab Eigenaar
Kijk of de Administrators de eigenaar is
Zo niet, kies bewerken en kies de eigenaar Administrators of je eigen gebruikersnaam
als je zelf geen administrator bent op de computer
Klik daarna op OK en probeer het dan nog een keer.

Het is van belang dat degene die de bestanden wilt aanpassen, ook degene is die de machtiging heeft van dat bestand. Als je niet gemachtigd bent, kan je het niet tot nauwelijks gebruiken.

Hopelijk is dit de oplossing en anders wacht ik zelf ook op een reactie van een ander om
een andere oplossing in te zien.
 
Het is gelukt met de CMD opdracht:

net user administrator /active:yes

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groet, Harryman
 
Was ook een mogelijkheid waar ik aan dacht maar je was zo overtuigd van je adminrechten dat ik die optie vooreerst heb weggelaten. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan