Windows 7 beveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
De Windows FireWall is ingeschakeld en ik installeerde AVGFree.
Nu las ik iets over MS Security_Essentials en dat leek mij ook wel wat en ik heb het
geïnstalleerd.

Kan dit of is het een ietsje meer geworden.:rolleyes:

Is ZoneAlarm en AVG wellicht te prefereren?
 
M.b.t. Firewall: Ik heb vandaag ZoneAlarm Free (nieuwste versie, 8.x) geprobeerd te installeren op W7, maar dat ging niet: Is niet compatible.
Ik heb dus de Windows Firewall weer aangezet, en daar houd ik het dan ook bij.

M.b.t. Anti-virus: Ook AVG Free heb ik geïnstalleerd op W7, maar ik heb het idee dat het (zeker bij uitpakken van .ZIP bestanden) de zaak flink vertraagd. Die versie heb ik wel laten staan, maar als ik het idee krijg dat het echt te traag wordt ga ik Avast proberen (zie hieronder).

Met Avast (daar is ook een gratis versie van) heb ik dat vertragingsprobleem niet gezien, en wordt ook (o.a.) door mrmusic hier op het forum aanbevolen als 'lichte' anti-virus voor onder W7.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.
 
M.b.t. Firewall: Ik heb vandaag ZoneAlarm Free (nieuwste versie, 8.x) geprobeerd te installeren op W7, maar dat ging niet: Is niet compatible.
De nieuwste Windows 7 compatible versie is 9.x. Alleen is deze in de gratis variant nog niet verkrijgbaar.
Hier thuis Avast + Comodo (firewall only)
 
dnties, frankwannet en maniac2003

bedankt voor jullie reacties, waar ik zeer zeker iets aan heb..
Ook ik kon ZoneAlarm niet installeren, goed om te weten, dat er een compatible V9 voor Win7 komt.
Commodo heb ik ooit eens bekeken, lijkt niets mis mee, maar heb het (nog) niet gebruikt.

Onder XP had ik AVG totdat er een nieuwe versie kwam (7?) en daar ging veel mis mee.
Draai nu al lange tijd onder Avast en dat bevalt goed, met uitzondering van het scannen
waar je echt bij moet zijn.
Daarom voor Win7 weer voor AVG gekozen om te zien hoe en wat, nu?

Maar de vraag "De Windows FireWall is ingeschakeld en ik installeerde AVGFree.
Nu las ik iets over MS Security_Essentials en dat leek mij ook wel wat en ik heb het
geïnstalleerd.
Kan dit of is het een ietsje meer geworden."


staat nog open:confused:

Dat MS Security_Essentials is natuurlijk fonkelnieuw dus mogelijk is er nog niets over bekend.
 
En voor MSE is ook hier veel te vinden:
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=250425

MSE komt bij de 1 goed uit de test bij de ander een stuk minder. Maar als je tevreden bent met Avast zou ik MSE voorlopig links laten liggen.

Wat betreft firewalls, qua Leak-tests zou je eens kunnen kijken bij Matousec:
http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php
De meningen verschillen over de waardering die je aan de tests moet toekennen. Maar de top die er bij Matousec uitkomt zou ook mijn keuze zijn qua persoonlijke ervaring.
 
Ronnie1 en Mennomulder, maniac2003

Hartelijk dank voor de info :thumb:, ik zal e.e.a. zeker eens bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vertrouwde virusscanner Antvir werkt ook uitstekend op W7.
 
Hoi !

Zal best goed draaien, maar vanaf de eerste beta heb ik MSE getest, en ik garandeer iedereen dat er niets mis is met dat programma !

Degenen die er negatief over zijn: Norton, MacAffe, Kaparski.....zo ken ik er nog 'n paar: dat zijn dus concurenten !

Maar bij alle onafhankelijke testen die ik gelezen heb (en dat zijn bijna alle !) scoort MSE altijd bij de beste drie !

Ook de Ned. Consumentenbond, en...bijv. hier: http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/09/first-look-microsoft-security-essentials-impresses.ars

Greetz,

Harry.
 
Heb je links van die tests Harry ? Ben namelijk wel benieuwd.
Die Arstechica zegt mij helemaal niets met alleen een EICAR test.

AV-Comparatives heeft MSE wel op het verwijderen van malware getest en daar scoorde MSE goed. (zie Removal test oktober 2009)
 
Bedankt Harry, maar het overtuigd mij vooralsnog niet voor de volle 100%.
Geheugen verbruik van 72+5 MB (The Harald Tech test), mijn Avast doet 21MB met een CPU verbruik van praktisch 0.

De in mijn ogen een vage test van AV-test.org waar ik altijd (geldt voor al hun testen) weinig detail gegevens over kan vinden, geeft een 'mixed feeling'. Geen heuristische detectie, redelijk traag in het scannen, maar wel een goede detectie. Als het inderdaad alleen om de Wildlist samples gaat dan zou zelfs 100% gescoord moeten zijn. Anders is het een goede score.

Gezien de problemen met updaten etc. denk ik dat er nog wel wat gesleuteld moet worden. Maar in de toekomst zou MSE best eens mee kunnen doen om de prijzen, we wachten de komende tests wel eens af.
 
Mcafee internet security 2009 gekocht via surfspot.nl voor 16 euro drie licenties, draait uitstekend op windows7/vista/xp hier.
 
Laatst bewerkt:
Ook

rappie pappie
Harry Snor
Timmeh2
Jeffcoboy


bedankt voor hun bijdrage.

Duidelijk is mij wel, dat MS Security_Essentials een goede pers heeft.

Ik hoor trouwens van mijn computermaatje dat hij dit ook draaiende heeft naast NOD32
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan