Windows 7 black screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
141
Hallo,

Ik heb een laptop (HP Elitebook) waarop Win 7 prof is geinstalleerd net in bezit.

De laptop start op en na de eerste melding en voordat Windows start blijft het scherm zwart. Na control+alt+delete indrukken start de computer wel normaal in Windows op.
Afsluiten en opnieuw de laptop aanzetten geeft steeds weer hetzelfde probleem. HP diagnose software laten draaien sorteert geen effect.

Ik heb een scan uitgevoerd met Farbar en het bestand bijgesloten. Mocht de eventlog van Win 7 nodig zijn dan heb ik die ook beschikbaar.

Weet iemand misschien wat hier mis gaat? Bij voorbaat dank!
Arno

 

Bijlagen

  • Addition.txt
    24,9 KB · Weergaven: 60
Hoi,
Een beetje meer uitleg graag.
Heb je de pc 2e hands gekocht van een bedrijf?
Ben je met AVG Tune-up aan de gang geweest?
Staat je HDD of SSD als eerste bootoptie in het Bios?
Dit staat nl. in je bijlage:
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
cdrom en ScRegSetValueExW-oproep voor FailureActions is niet geslaagd vanwege deze fout:
Toegang geweigerd.
en meer opstartstuurprogramma's worden niet geladen, dus het lijkt alsof de pc er vanuit gaat dat je standaard van een cd/dvd opstart of het is een geheugenprobleem.
Wat zijn de specs van je laptop? Download de free versie.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de pc 2e hands gekocht van een bedrijf?

Ja

Ben je met AVG Tune-up aan de gang geweest?

Ja. Dit probleem bestond al voor ik Tune-up heb gebruikt maar voor de zekerheid toch ongedaan gemaakt. Probleem bestaat nog steeds.

Staat je HDD of SSD als eerste bootoptie in het Bios?

Ik heb alleen een SSD. En deze staat als eerste. Andere opstartopties zoals diskette, CD-ROM en netwerk opstarten heb ik uitgezet. Zonder resultaat.

en meer opstartstuurprogramma's worden niet geladen, dus het lijkt alsof de pc er vanuit gaat dat je standaard van een cd/dvd opstart of het is een geheugenprobleem.
Wat zijn de specs van je laptop? Download de free versie.

Intel Core i7-640LM Processor (2.13-GHz, 4MB L3 cache)* Up to 2.93 GHz with Intel Turbo Boost Technology
http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c02206692

Zijn dit de gegevens die je nodig hebt?
 
Als je een andere computer hebt:
  • Download Lazesoft Recovery Suite Home Edition en installeer het programma.
  • Open het programma
  • Klik op de USB stick
  • Selecteer de Windowsversie van de doelcomputer
  • Maak een opstartbare cd of usbstick aan.

Start de computer op vanaf de usb/dvd en kies Windows Recovery → One Click Fix
Hoe werkt dat?
  • De Lazesoft Recovery Suite Home installeer je door op het lsrshsetup.exe te dubbelklikken
  • Vervolgens klik je op het burn logo
    zlCpozG.png
  • In het volgende scherm kies je welk besturingssysteem => Windows 7
    57EtoaQ.png
  • In het laatste scherm kun je kiezen uit het volgende:
    • cd
    • usb
    • iso

Vervolgens verander je de opstartvolgorde in de bios en start je met deze aangemaakte cd of usb.
  • Klik op Windows Recovery
  • tabblad OneclickFix
 
Mooi programma. Helaas is mijn probleem hiermee niet verholpen.

Aanvulling: ik vermoed dat deze laptop ook een docking station heeft gehad met bijv. cd-rom. de laptop heeft nl. geen cd-rom.
Ik ga even op zoek. Momentje.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ik heb geen (her)installatie gedaan. Waarschijnlijk de winkel waar ik het heb gekocht.
 
Dan zou ik in eerste instantie met mijn problemen ten rade gaan bij de verkoper.
 
Dat heb ik gedaan maar geen reactie. Ik had de hoop dat het mogelijk een simpele instelling was. Blijkbaar niet.
 
Vreemd dat je in de winkel geen reactie krijgt, dat is zeker geen winkel die je aanprijst aan je vrienden.
Ook als je een pc/laptop 2e hands koopt krijg je bij een serieuze zaak zeker 3 maanden garantie.
Je systeembestanden zijn niet gecomprimeerd neem ik aan (dan hebben de bestandsnamen in de systeemmap allemaal een blauwe kleur), want dan wordt er ook niet geboot, zelfs niet in de veilige modus.
Kun je wel normaal in de veilige modus opstarten?
Als je van USB kunt booten (BIOS) geef dat dan even aan, dan zijn er nog mogelijkheden om evt. de bootsector te repareren.
Met msinfo32 (start>uitvoeren of Windowstoets + r) kun je ook het e.e.a. controleren incl. foutreportages, stuurprogramma's etc.
Voorbeeld:
msinfo32.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat je in de winkel geen reactie krijgt, dat is zeker geen winkel die je aanprijst aan je vrienden.
Ook als je een pc/laptop 2e hands koopt krijg je bij een serieuze zaak zeker 3 maanden garantie.

Zal ongetwijfeld drukte zijn vanwege de feestdagen of misschien is de winkel tijdens kerst en oud en nieuw gesloten. Is allemaal niet zo erg, wat ik belangrijk vind is dat je even wordt geïnformeerd. Kleine moeite lijkt mij. Of zet iets op je website.

Kun je wel normaal in de veilige modus opstarten?
Als je van USB kunt booten (BIOS) geef dat dan even aan, dan zijn er nog mogelijkheden om evt. de bootsector te repareren.
Met msinfo32 (start>uitvoeren of Windowstoets + r) kun je ook het e.e.a. controleren incl. foutreportages, stuurprogramma's etc.
Voorbeeld:

Ik kan gewoon opstarten. Als de laptop uit staat en ik druk de aan/uit knop in dan krijg ik een zwart scherm. Als ik vervolgens crtl+alt+delete doe, dan start de computer gewoon en snel op.
Ik heb alle testen die de computer biedt gedaan, geheugentest etc. Bootsector repareren zat daar volgens mij niet bij?

Waar moet ik opletten in het msinfo32 programma? Er staat nl. erg veel, erg veel wat ik niet begrijp :eek:
 
Ik zie een paar dingen.

Problemen met hardwaredrivers die niet geladen worden.
2 antivirusprogramma's die gelijktijdig geactiveerd zijn.
Windows niet bijgewerkt, installatiedatum 13-11-2015? (wordt ondersteund tot 14 jan 2020).
dll verificatieproblemen
Registerproblemen
Policy instellingen die mogelijk zijn toegepast aangezien het een bedrijfs pc/laptop is geweest.
Kloppen de bios instellingen en de tijdklokken nog wel, aangezien de laptop een jaar na de instaldatum van windows pas aan jou is verkocht.
Mogelijk cmosbatje leeg.
Ik vermoed ook dat deze laptop door de eerste eigenaar is geherinstalleerd adh van bedrijfsprofielen, en zo is doorverkocht door jouw verkoper zonder deze na te kijken
of het systeem nog wel goed functioneerd.

Ik zou een herinstallatie van windows overwegen als bovenstaande niet of deels kan worden opgelost.
 
Dank voor deze analyse.

Wat adviseer je Jackall? Direct maar een herinstallatie doen? Daarna de BIOS instellingen nalopen? Of eerst bovenstaand proberen op te lossen (lijkt mij een lastige weg om te bewandelen)?
 
Wat mij betreft bios reset naar defaults en de basis daarvan checken en dan herinstalleren.
 
Top. dank je wel. Hier ga ik mee aan de slag.

Ter info: de leverancier heeft contact opgenomen voor het verzorgen van een herinstallatie. Waarschijnlijk kerstdrukte etc. zorgde ervoor dat het contact er niet/nauwelijks was. Geef ze graag de gelegenheid om dit te herstellen.

Dank allen voor zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan