windows 7 blijft hangen bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rod75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem waar ik maar niet uitkom.

Als ik mijn pc koud start dan start hij vaak maar op tot het zwarte scherm met het windows teken in het midden met de tekst windows opstarten.
Je ziet vanaf het begin:
-Bioscheck
-Windows logo komt te voorschijn.
-Lampjes op het toetsenbord worden gecheckt (gaan even aan).

Hierna stopt het opstarten. Je ziet dan ook geen harddiskactiviteiten meer.
De pc reageert ook niet op ctrl alt del. Ik moet hem echt uitdoen. Als hij dan weer opstart dan krijg ik de keuze op normaal op te starten of te analyseren. Als ik analyseren kies dan geeft hij ook aan dat ik opstartproblemen heb gehad. Als hij daar mee klaar is dan lukt het soms wel om op te starten maar soms ook niet.

Ik heb ook aan mijn voeding gedacht. Misschien dat dit te weinig is? Ik heb de volgende specs:

AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor, 2809 Mhz
Asus m4a78t-e
ATI Radeon HD 3300 Graphics (gebruik grafische kaart van moederbord)
4GB 2x2
WD 250GB
WD 500GB
Creative XFI Xtrememusic

Bios:
Datum system bios: 6/5/9
Datum video bios: 5/2/8

Besturingssysteem:
Windows 7 ultimate

Ik heb ook nog gedacht dat het misschien mijn voeding is? Deze heb ik vorig jaar gekocht. Het betreft een 450 Watt voeding.
Dat moet normaal gesproken toch voldoende zijn?
Weet iemand wat het probleem veroorzaakt?

Rod

450 watt is op zich voldoende, maar een aantal voedingen zijn slecht van kwaliteit.
Vandaar de vraag welk merk en type het is.
Gaat het trouwens om een nieuw samengestelde pc?
Heeft de pc het eerder wel goed gedaan?
Ook al eens in de veilgie modus geprobeerd of hij dan wel doorstart.
En als laatste vraag, wordt de tijd vergeten wanneer de stroom eraf is geweest?

mvg Leo

Het betreft een Konig CMP-PSUP 450W/S voeding.
De laatste tijd heb ik wel meer problemen met het opstarten dan hiervoor.
Het betreft een zelf samengestelde computer.
Ik vervang mij pc nooit helemaal. Ben ooit met een pentium begonnen en heb steeds onderdelen vervangen.
Het laatste wat ik vervangen heb ik de moederbord, processor en interne geheugen.

Hoe zet ik hem in de veilige modus?

Wat bedoel je precies met je laatste vraag? Mijn computer staat maximaal de nacht uit. Dan staat hij via windows startmenu uit. Dus er staat nog wel spanning op de pc. Ik had laatst toen ik van drie weken vakantie terug kwam wel meer problemen om de pc aan te krijgen. Normaal lukt het na een paar keer herstarten/analyseren wel om de computer aan te krijgen. Na de vakantie ben ik een half uur bezig geweest met herstarten/analyseren. Daarna deed hij het weer beter. Tot gisteren....weer veel problemen.

Ik heb trouwens geen problemen als ik de computer in de slaapstand zet. Hij ontwaakt hier altijd uit.

Ook al eens in de veilgie modus geprobeerd of hij dan wel doorstart.
En als laatste vraag, wordt de tijd vergeten wanneer de stroom eraf is geweest?

mvg Leo

Even ter toelichting van leo,

Als je de computer uit het stopcontact haalt voor 1 minut, en hem daarna weer in doet, en je gaat kijken in de bios, klopt dan de tijd nog. Zoniet dan is de cmos dood, en moet je er een nieuwe cmos in zetten(batterijtje op je moederbord)

De veilige modus kun je bereiken door na het bootscreen op F8 te drukken, heel vaak. En dan krijg je een keuze menu, en daar kun je kiezen uit veilige modus.

Grt

Rens

Hoi.

In de handleiding staat dat dit moederbord een minimale voeding van 600W nodig heeft om stabiel te kunnen draaien. Asus handleiding.

De voeding die jij hebt is maar 450W.

je voeding is dus te zwak om je systeem te kunnen draaien. in dos(tijdens opstarten geen probleem) zodra hij meer wat gaat vragen - windows(grafische kaart wordt gebruikt) valt hij uit.

Laatst bewerkt:
Aha RTFM dus :eek:

Moederbord is vrij nieuw dus de CMOS zal nog wel goed zijn. Nog iemand belangstelling in een Konig voeding :D

Maar bedankt allen voor het meedenken. Had dit eigenlijk zelf moeten vinden...maar toch thx. Hou jullie op de hoogte over mijn nieuwe voeding.

Je haalt de woorden uit mijn mond. :p

tip: 600W is het minimale. ik zou als ik jouw was voor 750+ gaan.(voedingen worden zwakker naar mate ze langer meegaan)

succes verder met nieuwe voeding. laat a.u.b even weten als het allemaal gelukt is.

Laatst bewerkt:
Je haalt de woorden uit mijn mond. :p

tip: 600W is het minimale. ik zou als ik jouw was voor 750+ gaan.(voedingen worden zwakker naar mate ze langer meegaan)

succes verder met nieuwe voeding. laat a.u.b even weten als het allemaal gelukt is.

600w is het minimale voor een volledig uitgerust systeem. Dwz een zware quadcore en twee flinke videokaarten.

Dit systeem met een onboard videokaart en tricore kan al toe met een goede 350w
Deze coolermaster RP zal zeker voldoen en is in zekere zin al overkill.
De (even dure) 450w corsair zal het ook prima trekken.

mvg Leo

Ik ben maar gegaan voor een 600 W en dan voor de OCZ PSU ModXStream Pro 600W
Hij zit er gisteren in en ik heb tot nu toe geen opstartproblemen.
Ik denk dus dat het aan de voeding lag.

Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan