Windows 7 blijft regelmati 5 seconden hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@dorado, kill frozen programs tooltje hielp niet overigens. Wel leuke tool die ik vast eens bij anderen kan gebruiken.

MTB log
Autorun log
 
Stap 1:
Open taakplanner d.m.v. [windowstoets & r] => typ: taskschd.msc
Zoek
  • tracks eraser pro
  • {11C0FAF4-6480-456B-8366-637026880E41}
  • {3039919A-A8D6-4189-ABF7-B0ECA60AE348}
  • {52A20234-8BF1-4E65-BB5A-091A6813953E}
  • {AF9309C8-E41D-4D26-8564-3C3B4FFA0BE6}
  • {AF9309C8-E41D-4D26-8564-3C3B4FFA0BE6}
  • {C06C4FDA-147E-4890-A8D8-CF392E3AE5DC}
  • {EC453A96-1123-42E2-986D-E6734921A370}
  • {F9347D4A-EDB5-4852-A86D-84FA28B6EDD2}
  • ACDaemon
en schakel deze uit of verwijder deze.
Deze programma zijn nl. verwijderd

+ "\tracks eraser pro" "" "" "File not found: c:\program files\acesoft\tracks eraser pro\te.exe" "" ""
+ "\{11C0FAF4-6480-456B-8366-637026880E41}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{3039919A-A8D6-4189-ABF7-B0ECA60AE348}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{52A20234-8BF1-4E65-BB5A-091A6813953E}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{5DB28D7C-3F60-4A3E-84EA-3B34FD2C33BD}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{AF9309C8-E41D-4D26-8564-3C3B4FFA0BE6}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{C06C4FDA-147E-4890-A8D8-CF392E3AE5DC}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{EC453A96-1123-42E2-986D-E6734921A370}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe" "" ""
+ "\{F9347D4A-EDB5-4852-A86D-84FA28B6EDD2}" "" "" "File not found: C:\Corel\Galmagic\PROGRAMS\Gallery.exe"
+ "ACDaemon" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe"



Stap 2:
Download de portable (of installer) versie van
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Repairs

Vink de volgende onderdelen aan:
01 - Reset Registry Permissions
02- Reset File Permissions (2)
02.01 - File Permissions C:\
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
08 - Repair MDAC/MS Jet
10 - Remove Policies Set By Infections
13 - Repair Network
14 - Remove Temp Files
19 - Repair Volume Shadow Copy Service
33 - Repair Performance Counters


Klik op Restart/Shutdown System
Restart SystemStart Repairs



Stap 3:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Verwijderen van Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"pmem"
"WacHidRouter"
"wacomrouterfilter"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC STOP %%S
SC DELETE %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:delservices.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → delservices.batAls administrator uitvoeren

+ "pmem" "" "" "File not found: C:\Users\BEHEER~1\AppData\Local\Temp\_MEI126122\drivers\winpmem64.sys" "" ""
+ "WacHidRouter" "" "" "File not found: system32\DRIVERS\wachidrouter.sys" "" ""
+ "wacomrouterfilter" "" "" "File not found: system32\DRIVERS\wacomrouterfilter.sys" "" ""

Stap 4:
Je kan onderstaande tool gebruiken om Combofix van je computer te verwijderen.

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoef je deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg



Stap 5:
Open Kladblok. Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node\Classes\*\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"CirrusShellEx"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"CirrusShellEx"=-
"Glary Utilities"=-


Ga naar Bestand → Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:regfix.reg
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik regfix.regSamenvoegen

HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\*\ShellEx\ContextMenuHandlers" "" "" "" "13-4-2016 10:26" ""
+ "CirrusShellEx" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Beyond Compare 3\BCShellEx.dll" "" ""
HKLM\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers" "" "" "" "13-4-2016 10:26" ""
+ "CirrusShellEx" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\
+ "Glary Utilities" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Glary Utilities 5\x64\ContextHandler.dll" "" ""

Stap 6:
Download RegToolexport naar het bureaublad.

Open RegToolexport.
Plak nu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce in het veld van RegToolexport
Klik vervolgens op Exporter en kies Bureaublad als opslaglokatie.

Rechtsklik het zojuist verkregen log (gekozennaam.reg) op het bureaublad en kies Naam wijzigen
Verander de naam in gekozennaam.txt
Post dit log in je volgende reactie.

kQJWSM18.png



HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" "" ""
+ ""C:\windows\system32\cmd.exe"" "" "" "File not found: rmdir /s /q " "" ""


Stap 7:
Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner


Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.


Herstart je systeem. Kijk of het probleem nog is of niet.
 
Laatst bewerkt:
@dorado, dank je wel! (ook voor snelle reactie) Ik ga een systeem herstel punt maken en dan dit uitvoeren. Ik laat weten hoe en wat.
 
@dorado, dank je voor vragen! Nou, nog niet; was met stap 2 bezig maar duurde zo lang dat ik hem heb moeten onderbreken, kon vanwege werk niet zolang zonder laptop. Vanavond verder ermee.
 
Al een beetje schot in de zaak?
 
@dorado, zucht nee, bedankt dat je het vraagt.:thumb: Je hele stappenplan nog niet kunnen uitvoeren vanwege werk en vakantie. Wou er morgen aan beginnen, lekkere vrije dag!
Ik zal de vraag op opgelost zetten, kan hem later heropenen.
 
De hele riedel uitgevoerd, nu ermee werken en afwachten of het geholpen heeft. Laat het nog weten.
 
Mooi, wil je dat logje nog even posten uit stap 6?
 
Ja natuurlijk! Hier komen ze:

log delservices:
Verwijderen van Services
"pmem"
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.
"WacHidRouter"
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.
"wacomrouterfilter"
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.
[SC] OpenService MISLUKT 1060 : De opgegeven service is geen geinstalleerde service.


log regtoolexport:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
 
Ok dank.
Blijkbaar had je stap 7 reeds uitgevoerd, waardoor het log leeg was, maar goed.

Veel succes. Ik wacht je bevindingen af of het beter gaat.
 
Gisteravond en vandaag geen problemen gehad. Het lijkt echt opgelost te zijn! Phew. :)
Thanks @dorado en andere helpmij collega's :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan