Windows 7 bootable vanaf USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb eerst een USB stick bootable gemaakt in Windows 7 m.b.v. cmd.exe enz. daarna mijn Windows 7 bestanden op deze USB gezet.
Nu wil ik vanaf deze USB Windows 7 op mijn oude laptop zetten omdat deze alleen maar cd's leest en geen dvd's'.
De bios moet dus ingesteld worden dat het opstarten vanaf USB moet. De mogelijkheden zijn, Diskette drive, Internal HDD en CD/RW drive.
Hoe start ik op vanaf USB? Of kan dit met deze BIOS instelmogelijkheden helemaal niet, en hoe moet dat dan.
Windows 7 kan wel op mijn oude laptop volgens Windows 7 upgrade advisor, dat is dus het probleem niet.

Je hebt al acties ondernomen zie ik. Nu nog het laatste beetje dus BIOS.

Window 7 bootable vanaf USB

De laptop wil niet opstarten van de bootable USB.
Dus naar de prompt van mijn laptop en achter C:\ moet dan de volgende opdrachtregel, Windows\system32>d: cd boot volgens de aanwijzingen.
Echter in de prompt krijg ik steeds C:\Documents and Settings\naam> en dus niet alleen maar C:\
De laptop draait op XP

Ik zou toch geen andere manier weten.

Zoals je zelf al zei: Windows 7 kan wel op mijn oude laptop volgens Windows 7 upgrade advisor, dat is dus het probleem niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, volgens mij is dit de handigste methode:

Op een computer die de DvD wel lust, ga naar Configuratiescherm, Mapopties & stel Verborgen bestanden en mappen weergeven IN. (Dit is voor de zekerheid.)

Maak met Nero of Roxio, willekeurig ander programma dat .ISO's kan genereren, van de DvD een .ISO op de hardeschijf. (Inplaats van schrijven naar de CD/DvD-recorder kies je Image Recorder of iets soortgelijks, & onder Opslaan als kies je .ISO.)

Lees ondertussen deze gebruiksaanwijzing (alleen in het Engels) door & download:

Windows7-USB-DVD-tool.exe

Installeer die, zorg dat je .ISO mooi gedefragmenteerd is, dus daarna even herstarten, & dan kan je de DvD op USB zetten.

Windows bootable vanaf USB

Bedankt, maar ik heb het volgende gedaan. Ik heb m.b.v. ISOcreater een ISO bestand gemaakt van de Windows 7 DVD en op USB gezet.
Met Alcohol 52% free een virtuele DVD speler gemaakt en onder "deze computer" is dan de USB stick te benaderen en uit te lezen.
Het gehele installatie programma start dan op. Bestanden laden, uitpakken duurt ongeveer een uur op m'n oude laptopje.
Echter bij onderdeel installeren was de laptop na 3 uur nog niet klaar en ik dacht dat de boel vast zat, hoewel het rondje in het installatiescherm wel bleef draaien. Heb hem toen maar uitgezet en dat was misschien dom, want het is uiteraard niet zo'n snelle laptop.
Is dat normaal dat het allemaal zo lang duurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan