Windows 7 BOOTMGR MISSING

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyran

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
Hallo,

Ik probeer Windows 7 te installeren via een USB stick op een laptop (Dell XPS 15 l501x).

De laptop heeft een SSD en een HDD, en de optische drive is eruit gehaald en vervangen door de HDD.

Als ik de laptop opstart en boot naar de USB stick gaat alles vlekkeloos en prima, er staat "press any key to boot from usb" en dat lukt allemaal prima.

In de setup ziet de laptop de SSD en de HDD. Ik formateer bijde en selecteer de SSD om windows op te installeren.

De installatie werkt zonder moeite.

Als de installatie de eerste keer opnieuw moet opstarten heeft deze al het probleem BOOTMGR missing. Ik reboot de laptop en selecteer de USB weer.

- Nu druk ik niks in bij de vraag "press any key to boot from usb". -

De installatie gaat weer verder.

De tweede keer als de installatie opnieuw moet opstarten gebeurt precies hetzelfde als bij de eerste keer opnieuw opstarten.

Windows start normaal op. De setup is klaar en windows staat op de SSD, volledig werkend.

Als ik de laptop boot vanuit de SSD krijg ik de error "BOOTMGR MISSING".

Als ik de laptop boot vanuit de USB stick start windows normaal op zonder problemen.
In "mijn computer" staat de SSD als C: drive, met windows erop.
Er is trouwens geen D: drive gedetecteerd voor de HDD.

Dus als ik de computer boot met een USB kan hij Windows laden vanuit de SSD.

In de BIOS staat de SSD onder een groep genaamd "Hard Drives". Deze staat bovenaan. Er staat hier niks over een andere hardeschijf die wel is aangesloten.

Ik heb in de setup "repair my computer" aangeklikt en meerdere dingen daar geprobeerd.

De startup repair ziet geen problemen,
in CMD heb ik de bootrec commands uitgevoerd:

FixMBR zegt dat alles goed is uitgevoerd
FixBoot zegt dat alles goed is uitgevoerd
ScanOS zegt dat er 0 besturingssystemen zijn gedetecteerd
RebuildBCD hetzelfde als bij ScanOS.

Nog steeds dezelfde problemen.

Als ik windows opstart (met de usb) en kijk tussen de SSD voor BOOTMGR kan ik deze terugvinden op de locaties waar hij hoort te staan. (Windows/boot etc.)

Ik heb geprobeerd de BOOTMGR bestanden te kopieren vanuit de USB stick naar de C: drive root folder.

Nu krijg ik de error 0x0000000f Microsoft/Boot/BCD error reading configurations...

Ondertussen heb ik 5 keer de installatie opnieuw geprobeerd met verschillende ISO bestanden.

Deze heb ik gedownload van het internet trouwens. Dezelfden die ook eerst werkten met mijn Desktop PC.

Ik snap er niks meer van.
Het lijkt wel alsof de PC de USB als een onstekings sleutel gebruikt als bij een auto...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten Kyran.

Alvast bedankt!

Heb je de SSD erbij geplaatst of zat die er al in met Windows erop ?

Met alleen de SSD erin installeren en als dat goed gaat pas de harde schijf erbij hangen.

Je hebt vemoed ik wel de SATA kabel van die harde schijf aan de SSD zitten en die van de DVD drive later aan de harde schijf.

Mijn broer had erg veel malware op windows gezet. Ik wou windows opnieuw installeren om alle malware eraf te halen. De hardware zat er dus al in, deze heb ik geformateerd en windows op geinstalleerd.

Met alleen de SSD erin installeren en als dat goed gaat pas de harde schijf erbij hangen.

Je hebt vemoed ik wel de SATA kabel van die harde schijf aan de SSD zitten en die van de DVD drive later aan de harde schijf.

Ja de ssd heeft nu de sata van de hardeschijf, de hardeschijf zit in een hdd "caddy" en zit vast aan de sata van de dvd drive.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik heb eerst nog even goed nagecheckt of ik echt alles wel helemaal goed had ingesteld in de BIOS.
Ik heb wat ingesteld op "ATA" (ik weet niet meer zeker wat het was) en nu heb ik het opgelost.

Toch bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan